عزم جدی برای تکمیل بیمارستان 96 تختخوابی بافق

در دیدار سرپرست فرمانداری بافق با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بر عزم جدی مسئولان وزرات بهداشت، استان و شهرستان بر تکمیل بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی بافق تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ "ابوالقاسم دهقان" سرپرست فرمانداری بافق به منظور بررسی وضعیت تکمیل بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق با دکتر "سید مهدی هاشمی باجگانی" سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست که معاون ،مدیر و ناظر طرح های عمرانی،کارشناسان مالی و فنی دانشگاه علوم پزشکی حضور داشتند، دکتر هاشمی باجگانی قول بهره برداری بیمارستان ۹۶ تختخوابی ولی عصر و پذیرش بیمار را حداکثر تا بهمن ۱۴۰۲ به مردم قدرشناس بافق داد و در این راستا از سرپرست فرمانداری بافق درخواست مساعدت و‌همکاری در سرعت بخشیدن این پروژه نمود.

سرپرست فرمانداری بافق در خصوص مسائل و مشکلات موجود در تکمیل بیمارستان ولی عصر بافق پس از گذشت قریب به ۹ سال مواردی از جمله عدم تخصیص اعتبار مورد نیاز از سوی وزارت بهداشت،درمان و اموزش پزشکی علی رغم پیگیری های مکرر نماینده مردم شریف بافق در مجلس شورای اسلامی و نیز عدم اجرای تعهدات مدیران معادن شهرستان در انجام مسئولیت های اجتماعی خود مواردی را مطرح نمود.

وی مشکل اصلی کندی اجرای طرح و طولانی شدن آن را در عدم تخصیص کد اعتباری مجزا توسط مسئولین وقت دانست و گفت: مشابه چنین طرح و پروژه ای با اختصاص کد اعتباری خاص، در سایر نقاط شهرستانها با حداکثر ۴ سال به بهره برداری رسیده است.

ابوالقاسم دهقان افزود: متاسفانه از ابتدا، ساخت و تجهیز بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق را در راستای توسعه بیمارستان فعلی ۳۲ تختخوابی مصوب نموده و به عنوان یک طرح مستقل دیده نشده و نهایتا طولانی شدن پروژه را تا امروز موجب شده است.

وی گفت: متاسفانه علاوه بر مشکلات اعتباری این طرح، انتخاب پیمانکار فعلی که از بنیه مدیریتی و  مالی ضعیفی برخوردار بوده و  کندی سرعت در اجرای این پروژه را رقم زده،کاملا اشتباه بوده و ضرورت پایان کار وی در سالهای گذشته کاملا محسوس بوده و باید از ادامه کار وی جلوگیری می شد که هر بار با میانجی گری مسئولین وقت ،روند اشتباه ادامه می یافت.

ابوالقاسم دهقان تاکید کرد: طبق بررسی صورت گرفته، بهره برداری در زمان اعلام شده، نیز محقق نخواهد شد مگر با تخصیص اعتباری کافی برای تکمیل ۱۵ درصد باقیمانده ساختمان بیمارستان از سوی وزارت بهداشت که پیش بینی می شود با توجه به انبوه پروژه های درمانی و بیمارستانی درسطح کشور ،این مهم نیز محقق نگردیده و بهره برداری از پروژه مذکور به سال های بعد موکول شود.

وی راه نتیجه بخش موضوع و بهره برداری در زمان مقرر را پیشنهاد و تصریح کرد: مشارکت جدی معادن و صنایع بافق و پرداخت مبالغی از محل مسئولیتهای اجتماعی و یا شرکت سنگ آهن مرکزی بعنوان بزرگترین و مهم ترین مجموعه معدنی شهرستان ، مقدار باقیمانده طرح را بعهده گرفته و نسبت به تکمیل و تجهیز بیمارستان اقدام نموده تا شاهد استفاده کارگران پرتلاش و خانواده مجموعه سنگ آهن مرکزی و سایر مردم قدرشناس بافق باشیم.

سرپرست فرمانداری بافق در حاشیه این نشست گفت: مجموعه فرمانداری بافق ضمن عذرخواهی از تک تک عزیزان صبور شهرستان بافق بدلیل طولانی شدن ساختمان بیمارستان، خود را متعهد دانسته و مصمم است پیگیری های لازم را ادامه داده و بدون هر گونه مضایقه ای، ساختمان نیمه تمام بیمارستان را با توکل به خداوند متعال با جلوگیری از هزینه های غیر ضرور در این شهرستان تمام و به بهره برداری برساند. یقینا با تعطیلی و یا عدم میزبانی یک سال تمام  برگزاری همایش ها ، جلسات و مسابقات ورزشی استانی و‌کشوری و سایر برنامه هایی که شهرستان صرفا میزبان است و خدمات دهنده به افراد و گروه ها ،نه تنها هزینه اتمام بیمارستان تامین خواهد شد بلکه اقدامات ماندگار دیگری هم در شهرستان رقم خواهد خورد.

​​​​​​​