در آستانه روز خبرنگار :

فرماندار بافق: یک خبرنگار نباید رسانه ی افراد، نهادها و جریان های سیاسی باشد.

فرماندار بافق در آستانه فرارسیدن روز خبرنگار گفت: یک خبرنگار باید «دقت، صحت و سرعت» را  محور کار و فعالیت خود قرار دهد و رسانه ی افراد، نهادها و جریان های سیاسی نباشد بلکه با انتشار اخبار مرتبط ،رسالت اطلاع رسانی خود را انجام دهد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ فرماندار شهرستان بافق در یاداشتی، 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی و نامگذاری این روز به عنوان روز خبرنگار را به خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان تبریک گفت.

ابوالقاسم دهقان به تشریح جایگاه و نقش خبرنگاران پرداخت و اطلاع رسانی، معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و انعکاس اخبار شهرستان را با صداقت و شفافیت و با حفظ امانت داری خواستار شد و خاطر نشان کرد: خبرنگاران باید پیگیر منافع شهرستان، درخواست ها و نیازهای مردم و دفاع از ارزش های فرهنگی، دینی و انقلابی بوده و سرلوحه عمل و کار خود قرار دهند و برای تنویر افکار عمومی و توجه مسئولین با زبان و قلمی آرام و بدور از هرگونه ایجاد تنش و اختلاف، تلاش و مسیر خدمت همگان را هموار نمایند.

ابوالقاسم دهقان، تصریح کرد: بارزترین وظیفه خبرنگار آن است که با رعایت حق مردم برای دستیابی به اطلاعات معتبر و درست، صداقت حرفه ای خود را در انعکاس واقعیت قرار دهد، به گونه ای که واقعیت ها حقیقتا با محتوای اصلی خود و بدون تحریف انعکاس یابند.

دهقان یکی از مهم ترین مسایلی که تمام اهالی رسانه و خبرنگاران باید در نظر داشته باشند را اخلاق حرفه ای ذکر کرد و یاد آور شد: عدالت، انصاف، راستگویی، امانتداری و پرهیز از گزارشات غلوآمیز از ویژگی‌های یک خبرنگار است.

به گفته فرماندار بافق، یک خبرنگار باید «دقت، صحت و سرعت» را  محور کار و فعالیت خود قرار دهد و رسانه ی افراد، نهادها و جریان های سیاسی نباشد بلکه با انتشار اخبار مرتبط ،رسالت اطلاع رسانی خود را انجام دهد.

وی تیزبینی و هوشیاری را از ویژگی های یک خبرنگار موفق و کارآمد بیان کرد و گفت: شهرستان بافق از ظرفیت های بسیار بزرگی برای توسعه برخوردار است لذا خبرنگاران می توانند با قلم خود نقش بزرگی را در معرفی قابلیت های این شهرستان داشته و مشاورین خوبی برای مسئولین  باشند.

ابوالقاسم دهقان با اشاره به اینکه مردم بافق از دیرباز مردمی متدین، مهربان، بامرام و قدرشناس هستند، تاکید کرد: خبرنگاران در انتشار اخبار و بیان مشکلات از زبان آنها، رعایت حرمت خدمتگزاران و همه کسانی که دل در گرو رفع مشکلات شهرستان دارند را نموده و در راستای افزایش حفظ و تداوم اتحاد و همدلی مردم و ‌مسئولین کمک کنند.

فرماندار بافق در پایان از زحمات و پیگیری های شبانه روزی تلاش گران عرصه خبر و اطلاع رسانی تقدیر و تشکر کرد و موفقیت آنان را از درگاه خداوند متعال در تمام امور خواستار شد.​​​​​​​