معاون سیاسی و امنیتی فرماندار بافق:

مراجع حل اختلاف با حساسیت مضاعف مطالبات کارگر و کارفرما را بررسی نمایند

به مناسبت هفته کار و کارگر جلسه هم اندیشی مراجع حل اختلاف کار شهرستان بافق با حضور مسئولان و اعضای مراجع حل اختلاف کار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ به مناسبت هفته کار و کارگر جلسه هم اندیشی مراجع حل اختلاف کار  در خصوص مسائل مرتبط با جامعه کار و تلاش شهرستان بافق با حضور تفکری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار، مدیران روابط کار و اجتماعی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان، رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی و اعضای مراجع حل اختلاف کار شهرستان در محل فرمانداری بافق تشکیل شد.

حسن تفکری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بافق ضمن بیان اهمیت کار مراجع  حل اختلاف گفت: مراجع حل اختلاف اعم از نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت با حساسیت مضاعف مطالبات کارگر و کارفرما را مورد بررسی و نسبت به صدور رای قانونی اقدام می نمایند.

علی اصغر نوری شادکام رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان بافق ضمن تبریک هفته کار و کارگر به جامعه کار و تلاش شهرستان به بیان برخی از مسائل و مشکلات حوزه کارگری و کارفرمائی شهرستان پرداخت و گفت: در دعاوی کارگری و کارفرمائی در وهله اول ایجاد تفاهم و سازش بین طرفین دنبال می شود و در صورت عدم توافق موضوع در مراجع رسیدگی خواهد شد.

وی افزود: میانگین مدت زمان رسیدگی در هیات تشخیص شهرستان بین ۱۲ تا ۱۵ روز است که نسبت به میانگین مدت زمان کشوری که ۳۰ روز می باشد، بسیار مطلوب است.

در ادامه محمدی مدیر روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد ضمن تاکید بر اهمیت، مراقبت و پرداخت به موقع حقوق کارگران گفت: کار مراجع حل اختلاف در تنظیم روابط کار بین کارگر و کارفرما شبه قضائی  است و باید با دقت پرونده ها مورد رسیدگی قرار گیرد.

زینل پور مدیر اجتماعی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد نیز در این جلسه با بیان اهمیت انجام فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در کارگاه ها گفت: هر قدر فعالیت های فرابخشی در کارگاه ها پر رنگ تر باشد تعلق و دلبستگی کارگران به محیط کار بیشتر و این موضوع می تواند به پیشگیری از بروز آسیبهای اجتماعی و ارتقای بهره وری در جامعه کار و تلاش کمک نماید.

تقدیر و تشکر از زحمات اعضای مراجع حل اختلاف شهرستان بافق پایان بخش این جلسه بود.