همزمان با روز ملی اهدا خون:

مرکز خونگیری شهرستان بافق افتتاح شد

مرکز خونگیری شهرستان بافق با سرمایه گذاری دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به صورت ویدئو کنفرانس و توسط معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ مرکز خونگیری شهرستان بافق با حضور نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بافق، مدیرکل انتقال استان و جمعی از مسئولان شهرستان در بافق و به صورت ویدئو کنفرانس توسط معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از افتتاح این مرکز در بافق و نیاز مبرم شهرستان به این مرکز، گفت: خوشبختانه با افتتاح این مرکز برخی از شایعات در خصوص خونگیری مردم این شهرستان به پایان یافت .

محمدرضا صباغیان با تاکید بر تامین نیروی پزشک و کادر درمانی این مرکز توسط مجموعه شهرستان، گفت: امیدواریم فعالیت این مرکز به صورت روزانه فعال باشد؛ با راه اندازی این مرکز می توانیم به شهرستان های هم جوار خدمات بدهیم و مردم در این راستا دغدغه ای نداشته باشند.

ابوالقاسم دهقان فرماندار شهرستان بافق با اشاره به ظرفیت بالای مردم شهرستان در حوزه اهدا خون گفت: اگر این مرکز روزانه به فعالیت خود ادامه دهد مردم بافق با دو هدف اهدا خون و برقراری سلامتی در این مرکز پرشور تر حاضر خواهند شد.

وی افزود: مردم بافق از زمان های گذشته در حوزه اهدای خون همچون دوران دفاع مقدس ایثارگرانه در خط مقدم  حضور داشتند و بر این خصلت پایبند هستند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد در این مراسم، گفت: سازمان انتقال خون مردمی ترین سازمان در نظام سلامت است و نقش خیرین در پیشرفت و رشد و توسعه مراکز اهدای خون بی نظیر است و خوشبختانه مرکز اهدای خون شهرستان بافق با کمک خیرین و مدیران محلی به بهره برداری می رسد.

دکتر آقایی میبدی، افتتاح معاونت اجتماعی و مشارکت های مردمی در سازمان انتقال خون را گامی در جهت مردمی سازی عنوان کرد و بیان داشت: افتتاح این معاونت در ماه های گذشته شاهد پیشرفت های بزرگی در حوزه فناوری، تجهیزات و سخت افزاری بودیم.

وی با اشاره بخشندگی مردم استان یزد خاطر نشان کرد: استان یزد سومین استان کشور در حوزه اهدا خون و مستمر می باشد و در این راستا مردم شهرستان بافق جایگاه ویژه ای در بخش اهدا خون دارند.

مدیر کل انتقال خون استان یزد با اشاره به اینکه مرکز خونگیری بافق هفتمین پایگاه خونگیری در سطح استان است، گفت: این مرکز با سرمایه گذاری دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سوی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق و ۵۰۰ میلیون تومان از شورای شهر و فرمانداری شهرستان، راه اندازی شده است.

گفتنی است، در این مرکز شش تخت وجود دارد که چهار تخت برای خونگیری آقایان و ۲ تخت برای خونگیری بانوان است.

​​​​​​​