نشست علنی فصل بهار مجلس دانش‌آموزی شهرستان بافق با حضور مسئولان

سرپرست فرمانداری بافق: جامعه امروز به مسئول متخصص و متدین نیاز دارد که این امر تنها در آموزش و پرورش و در مسیر سند تحول بنیادین محقق می شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق بافق ؛ نشست علنی فصل بهار مجلس دانش‌آموزی شهرستان بافق، با حضور سرپرست فرمانداری بافق، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان، مسئولان آموزش و پرورش شهرستان، رییس اداره فرهنگی تربیتی استان و برخی از مسئولین شهرستان در مرکز آموزش رفاهی فرهنگیان بافق برگزار شد .

سرپرست فرمانداری بافق در نشست علنی سومین دوره مجلس دانش آموزی شهرستان ضمن بیان اهمیت تربیت و پرورش دانش آموزان افزود : جامعه امروزی به مسئول متخصص و متدین نیاز دارد  که این امر تنها در آموزش و پرورش و در مسیر سند تحول بنیادین محقق می شود .

ابوالقاسم دهقان خاطرنشان کرد: از محل مسئولیت‌های اجتماعی معادن شهرستان ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار، برای تکمیل چهار مدرسه نیمه تمام تا اول مهر درنظر گرفته شده است

وی در ادامه تصریح کرد: باتوجه به پیش بینی کارشناسان آموزش و پرورش شهرستان و درنظر گرفتن چشم انداز ۲۰ ساله، بیش از ۷۸۰ میلیارد تومان برای ۱۴ طرح نیمه تمام و آغاز طرح‌های جدید آموزش و پرورش اعتبار لازم است.

دهقان در ادامه ضمن پاسخگویی به سوالات دانش آموزان از اختصاص ۲ میلیارد تومان به احداث و راه اندازی اردوگاه توسط فرمانداری و ۱ میلیارد تومان توسط شهرداری خبر داد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اهداف تشکیل مجلس دانش اموزی اظهار داشت : مجلس دانش آموزی پل ارتباطی بین دانش آموزان ، مسئولین آموزش و پرورش و مسئولین شهرستان در راستای رفع مشکلات و چالشهای مسیر تعلیم و تربیت می باشد.

حسن عبداللهیان مصوبات مجلس دانش آموزی را بر پیشبرد اهداف و خط دهی شورای عالی آموزش و پرورش کشور تاثیرگذار خواند و افزود : مجلس دانش آموزی می تواند در رابطه با شکل گیری تربیت سیاسی اجتماعی مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش موثربوده  و یا پیشنهادات خود را در رابطه با اجرای یک طرح به این شورا ارسال نماید.

مدیر آموزش و پرورش بافق نیز در این نشست با اشاره به کمبود فضای آموزشی شهرستان افزود: با تکمیل  چهار طرح، ۳۰ کلاس به فضا‌های آموزشی شهرستان بافق تا مهر امسال اضافه و بخشی از مشکل کمبود فضای آموزشی حل می‌شود.

سید جواد میرجعفری تامین بخش زیادی از تجهیزات ورزشی مدارس را توسط باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن بافق دانست و اظهار داشت: در مورد فضا‌های ورزشی برای دانش آموزان نیز، در حال حاضر یک زمین چمن افتتاح شده است و زیرسازی هفت زمین چمن دیگر نیز انجام شده که تا اول مهر ۴-۵ زمین آماده می‌شود.

وی تجهیز ۱۵ آزمایشگاه داخلی مدارس را از جمله اقدامات سال تحصیلی جاری خواند و خاطرنشان کرد: سال آینده یک آزمایشگاه متمرکز به آزمایشگاه‌های شهرستان اضافه می‌شود که نیاز بیش از نیمی از مدارس را تأمین می‌کند.

میرجعفری گفت: شهرستان بافق برای اول مهر حدود ۳۰۰ نفر کسری نیرو دارد که این موضوع توسط مسئولان شهرستان به اداره کل و استانداری ابلاغ و راهکار‌هایی ارائه شده است که تلاش می‌شود سال تحصیلی جدید با حداقل کسری نیرو، شروع شود.

شهردار شهرستان با بیان اینکه  دانش آموزان در درون مدرسه باید مسئولیت پذیری و مدیریت را تجربه کند خاطرنشان کرد: حضور در مجلس دانش آموزی زمینه ای جهت آماده سازی دانش آموزان جهت آینده سازی کشور می باشد و قطعا در سال های آتی دانش آموزان حاضر در مجلس امروز، به عنوان مسئول مشغول به فعالیت خواهند بود.

سید علی نوروززاده ادامه داد : احداث خانه فرهنگ ،برگزاری کلاس های اوقات فراغت ، ساخت زمین های ورزشی و پارک های محله ای در نزدیکی مدارس از جمله اقداماتی بوده است که در راستای خدمت به دانش آموزان شهرستان توسط شهرداری دیده شده است .

همچنین در این نشست علیرضا منصوریان مدیرعامل باشگاه ورزشی آهن تامین و تهیه تجهیزات وزشی مدارس ،حضور مربیان ورزشی شرکت در مدارس درراستای استعدادیابی ورزشی را از جمله مساعدت های مجموعه ی ورزشی شرکت سنگ آهن به آموزش و پرورش شهرستان نام برد .

گفتنی است در این نشست کمبود معلم، مقاوم سازی و بهسازی مدارس، تجهیز نمازخانه‌های مدارس، هوشمندسازی تخته‌ها وتوجه و اهمیت مسائل پرورشی ،... از جمله مهمترین مباحثی که سخنگوهای دانش آموزان مطرح نمودند.

 

 

منبع: روابط عمومی آموزش و پرورش بافق