نصب دستگاه جدید سنجش آلایندگی هوا در مرکز شهر بافق

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد از نصب دستگاه جدید سنجش آلایندگی هوا در مرکز شهر بافق خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد در سفر به شهرستان بافق ضمن دیدار با نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر بافق، از استقرار و نصب یک دستگاه سنجش آلایندگی هوا در مرکز شهر بافق خبر داد و گفت: دستگاه‌های تشخیص میزان آلودگی هوا، ابزار نیاز ضروری شهرهای می باشد.

نیره پورملائی با بیان اینکه توجه به شاخص‌های آلودگی هوا، یکی از مؤلفه‌های اصلی در تأمین سلامت افراد جامعه است، خاطر نشان کرد: ما در خصوص آلودگی هوا و مسائل مرتبط با جان و سلامت مردم با هیچ‌کسی مدارا نمی کنیم و با کوتاهی در این حوزه برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه توسعه رکن اصلی یک نظام و کشور است، گفت: برای اینکه حقوق نسل های آینده را به خطر نیاندازیم می بایست برای توسعه صنایع توجیه زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی داشته باشیم و آن را رعایت کنیم.

پورملائی افزود: یکی از مواردی که در بخش توسعه معادن و صنایع دیده نمی شود آلایندگی حاصل از حمل و نقل ماشین آلات معدنی و جاده ای است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان یزد، دارا بودن ظرفیت شهرستان بافق در خصوص استقرار صنایع را یاد آور شد و تاکید کرد: در شهرستان بافق محدودیت منابع آب زیرزمینی داریم و باید در این راستا از آبهای نامتعارف استفاده شود.

وی موافقت محیط زیست در خصوص تکمیل زنجیره فولادی در شهرستان را عنوان کرد و گفت: مسئولان و متولیان امر باید صنایع پایین دستی با ارزش افزوده بالا و آلایندگی پایین را در دستور کار قرار دهند.

محمدعلی صمیمی، فرماندار شهرستان بافق در این نشست ضمن تاکید بر اینکه توسعه صنایع جوار معدنی و فولادی جز اولویت های شهرستان محسوب می شود، گفت: جانمایی ، استقرار و توسعه صنایع در شهرستان می بایست بر اساس کار کارشناسی باشد زیرا زندگی اجتماعی مناسب در قبال رعایت مسائل زیست محیطی برقرار می شود.