همایش اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداران و دهیاران استان یزد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ همایش اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداران و دهیاران استان یزد با حضور مهدی سلیمی رییس سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور و محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد، زارچ و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، محمد جواد ابوالحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرمانداران و بخشداران استان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه یزد برگزار شد.

رییس سازمان‌ شهرداریها و دهیاریهای کشور با اشاره به شرایط خوب شهرداری ها و دهیاری های استان در هزینه کرد اعتبارات اختصاصی ملی؛ اولویت سازمان شهرداریها و دهیاریها ی کشور را تقویت و جایگزینی ناوگان حمل و نقل درون‌شهری و روستایی، شناسایی پروژه های اولویت دار و اهتمام برای تکمیل آنها، تامین و نظارت بر هزینه کرد قیر اختصاص یافته و تامین‌ماشین الات مورد نیاز دهیاریها و‌ شهرداریها دانست.

"مهدی سلیمی" با اشاره با برخی از مسایل و مشکلات مطرح شده توسط شهرداران و دهیاران‌؛ برای رفع نیازها قول مساعد داد. تاکید بر تلاش شهرداران برای پیگیری سرمایه گذاری و دستیابی عملیاتی به راههای کسب در آمدهای پایدار توسط آنان  و آمادگی ساز مان برای تامین تسهیلات مورد نیاز از دیگر مباحثی بود که در این‌نشست به آن‌ پرداخته اند.

"محمد جواد ابوالحسینی" معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: توزیع اعتبارات متمرکز در اختیار وزارت کشور با توجه به شاخص های توسعه یافتگی صورت پذیرد و درخواست نمودند سهم استان از اعتبارات بند ب ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده متناسب با سهم درآمدی استان از این محل افزایش یابد.

در این نشست "نجمه ابراهیمی" نماینده دهستان های مبارکه، کوشک و سبزدشت از توابع بخش مرکزی بافق به مهمترین نیازها و مشکلات مرتبط با روستاها از جمله کمبود اعتبارات لازم و کافی جهت ساماندهی رودخانه ها، عدم قیر مورد نیاز جهت آسفالت جاده های روستایی، عدم اعتبارات لازم در خصوص ارائه خدمات آب، برق و گاز در روستاهای فاقد دهیاری اشاره کرد.

​​​​​​​