اولین جلسه دبیرخانه پویش ملی همکاشت با حضور فرماندار خاتم برگزار شد

✍اولین جلسه برنامه ریزی پویش ملی همکاشت ۱۴۰۰ با حضور اکبریان سرپرست فرمانداری خاتم، محمودی مدیر اموزشکده امین، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مسئولین ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی و اعضای دبیرخانه در محل سالن کنفرانس  آموزشکده فنی کشاورزی امین خاتم برگزار شد. 

✅اکبریان سرپرست فرمانداری خاتم در این جلسه بیان داشت : درختکاری و کاشت نهال یکی از سنت‌های پسندیده‌ای است که در دین مبین اسلام به آن اشاره شده است و حفظ طبیعت و کاشت درخت در دین مقدس اسلام همیشه به عنوان یک امر نیک مورد توجه بوده است. 
✅ایشان  استفاده از ظرفیت علمی اساتید و نخبگان دانشگاه در امر درختکاری را مهم دانستند و افزود:  یکی از اقدامات ضروری  استفاده از علم  در کاشت و نگهداری درخت و ارائه الگوی کشت مناسب با شرایط آب و هوایی مناطق مختلف کشور  است ،که خوشبختانه با ورود دانشگاه فنی و حرفه ای و آموزشکده ها به این عرصه قطعا پیشرفت خوبی در این زمینه انجام می گیرد. 
✅ وی ادامه داد : دعوت از پیشکسوتان فرهنگ و هنر و مدیران ارشد استان و کشور برای پیوستن به این پویش نیز می تواند باعث ارتقاء فرهنگ درختکاری و صیانت از منابع طبیعی  شود. 
✅ایشان ضمن دعوت از مسئولین شهرستان  برای پیوستن به این پویش ملی از تمام مدیران شهرستان خواست  برای کمک به دبیرخانه این طرح تلاش خود را به کار گیرند.
🔸️گفتنی است؛ دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی و  مشارکت شهروندان در امر درختکاری و زیبا سازی فضای شهری و صیانت از منابع  طبیعی  در کشور   پویش ملی همکاشت را راه اندازی نموده و امسال دبیرخانه این پویش ملی به آموزشکده امین خاتم واگذار  شده است.