طي مراسمي از خدمات جناب حجت الاسلام ضيائيان قدرداني و حجت الاسلام علي اكبر دشتي به عنوان مسئول اداره تبليغات اسلامي شهرستان معرفي شد.
فرهنگ مردم شهرستان فرهنگي آميخته از استانهاي فارس،كرمان و يزد مي باشد و با زبانهاي تركي ،عربي و فارسي تكلم مي كنند و بدين لحاظ تضاد هاي فرهنگي در منطقه وجود دارد كه وظيفه اصلي ادارات فرهنگي ارتقاء سطح فرهنگ و رفع تضاد هاي موجود مي باشد.
فرماندار در ادامه افزودد متأسفانه بدليل خشكسالي هاي پي در پي در چند ساله گذشته و ارتباط مستقيم اين پديده با اقتصاد و معيشت مردم و كاهش در آمد اين خانواده ها ،بحث نشاط اجتماعي خيلي بالا نيست و مردم اكثراً به بانكها بدهكار و توان پرداخت اين بدهي ها را نداشته و در روحيه آنها تأثير گذاشته است اما نكته مثبت، اعتقادات عميق و اراده خالصانه اين مردم به ائمه اطهار بخصوص امام حسين (ع) مي باشد كه ما هر ساله بخصوص در ايام محرم شاهد عزاداري هاي مردم مي باشيم كه وظيفه اصلي سازمان تبليغات ساماندهي اين اعتقادات عميق مردم مي باشد.
امامي اظهار داشت انشاءا... ساختمان حوزه علميه در سال جاري به بهره برداري خواهد رسيد و با پيگيري هايي كه انجام شده از اول مهر شروع به كار خواهد كرد و در بحث مناسبت ها ي مذهبي امام جمعه محترم در جلسات شوراي فرهنگ عمومي اقدامات خوبي در جهت ساماندهي مراسمات مختلف از جمله مراسم ترحيم و .......انجام داده اند. و موضوع اصلي كمبود روحاني مي باشد كه انشاءا... سازمان تبليغات در اين خصوص نيز پيگيري و اقدام لازم معمول نمايد.
البته بنده از ابتداي قبول مسئوليت در خصوص اقامه نماز جماعت در ادارات و تجهيز نمازخانه ها پيگيري نموده و اقدامات خوبي انجام شده است.
فرماندار در پايان به موضوع انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري اشاره و تأكيد كرد شعار اين دوره انتخابات با عنايت به اعلام وزارت كشور بر روي سه محور ،خدامحوري،قانون محوري،و حضور حداكثري مردم در انتخابات مي باشد وظيفه ما مسئولين است كه در جهت حضور حداكثري مردم در اين حماسه بزرگ نهايت تلاش خود را بكار گيريم . الحمدا... مردم ما در دوره هاي مختلف انتخابات ثابت كرده اند كه عليرغم تبليغات سوء دشمنان در انتخابات حضور گسترده داشته و با انتخاب اصلح خود تمامي نقشه هاي بيگانگان را نقش برآب خواهند نمود.
در ادامه حجت الاسلام دانشي امام جمعه شهر هرات ضمن عرض تسليت ايام فاطميه و ارتحال جانكاه حضرتآيت ا... بهجت تصريح كرد در شهرستان خاتم الحمد ا... با همكاري ساير ادارات و هيأتهاي مذهبي كارهاي خوبي انجام شده است و انشاءا...در خدمت حجت الاسلام دشتي رياست محترم اين اداره هستيم تا ان وظيفه خطيري كه در جهت تبليغ دين اسلام داريم اولاً بشناسيم و بعد به درستي انجام دهيم.
حجت الاسلام حسيني كوهستاني رياست محترم سازمان تبليغات استان نيز ضمن عرض تسليت شهادت حضرت فاطمه و تسليت عالم رباني و عارف بزرگ حضرت آيت ا... محمد تقي بهجت تصريح كردجا داردروز سوم خرداد كه در آستانه آن قرار داريم را گرامي بداريم روزي كه همه مستكبرين جهان و همه چهره هاي نظامي دشمن آزادسازي خرمشهر را نا ممكن مي دانسته اند ايران اسلامي آنرا ممكن كرد و همه معادلات دشمنان را بر هم زد و همه را در مقابل اين پيروزي بزرگ تسليم كردو به تعبير امام راحل (ره)خرمشهر را خدا آزاد كرد.
رئيس سازمان تبليغات استان در ادامه با اشاره به انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري تصريح كرد اگر بخواهيم در انتخابات راه درست را انتخاب كنيم و يا به تعبيري درست ترانتخاب كنيدبايدبه فرمايشات مقام معظم رهبري توجه كرد كه در سفر كردستان فرمودند به كسي رأي دهيد كه در مقابل استكبار تسليم نشود و نمي خواهم بگويم كه ديگران را رد كنيد بلكه بهترين را انتخاب كنيد لذا هيچكس به مانند مقام معظم رهبري براوضاع سياسي كشور و جهان اشراف ندارد و مي بايست از دستورات ايشان پيروي كرد.
آقاي حسيني كوهستاني افزود در عصر ما بيعت با رأي دادن و شركت در انتخابات مشخص مي شود و بيعت در اسلام آنقدر ارزش ان بالاست كه با اين بيعت امام علي(ع) مي تواند بالا روديا رد شودوشركت در انتخابات هم همين حكم را دارد يعني با رأي مردم و من وشما رئيس جمهور انتخاب مي شود و امروز پيروز ميادين و عرصه ها كسي است كه در عرصه فرهنگ پيروز شود يعني عقل و فكر ديگران را بكار گيرد.
لازم بذكر است در پايان جلسه حجت الاسلام علي اكبر دشتي به عنوان مسئول اداره تبليغات اسلامي معرفي و از خدمات حجت الاسلام ضيائيان تقدير گرديد.
 
                                                                                                                                                          اكبر شمسي
                                                                                                                                         روابط عمومي ومسئول كميته تبليغات
                                                                                                                                             و اطلاع رساني فرمانداري خاتم