فرماندارخاتم : تگرگ به 3هزار هكتار از باغهاي پسته بارور شهرستان خاتم خسارت زد.

در پی بارندگی اخیر آقای سید ناصر امامی فرماندار شهرستان خاتم روز جمعه مورخ 21/1/1388 به منظور جلوگیری از هر گونه حادثه احتمالی از قبیل سیل و ... از نقاط مختلف شهرستان بازدید نمودند .

در این بازدید که به اتفاق بعضی از اعضاء و کارشناسان ستاد حوادث انجام شد فرماندار خاتم ضمن تشکیل جلسه فوق العاده با اعضاء که در محل فرمانداری تشکیل گردید ضمن آمادگی کامل اعضاء جهت مقابله با هر گونه حادثه از سیل بندها ، روستاها و جنگل های شهرستان بازدید نمودند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات جاده ای ، کشاورزی و ... قرار گرفتند . در این بازدید فرماندار خاتم بر اصلاح چند نقطه از جاده های شهرستان از جمله جاده هرات چاهک که دچار سیل گرفتگی شده بود و همچنین برآورد خسارت وارده به کشاورزی که بر اثر تگرگ آسیب دیده است تأکید نمودند .

سيد ناصرامامي با اشاره به اينكه بر اثر بارش تگرگ و جاري شدن سيلابها ،باعث خسارتهايي به محصولات باغي و زراعي منطقه گرديد افزود : همچنين دراثر بارش تگرگ خسارت به 3هزار هكتار مزارع گندم و جو،3 هزارهكتار پسته بارور 210هكتار بادام و 35 هكتار زردآلو دردهستان چاهك گرديد كه از  10تا 100درصد خسارت داشته است .امامي خاطرنشان كرد: بارش باران درروزهاي گذشته در اين شهرستان اگر چه باعث خوشحالي مردم شده است. اماطغيان رودخانه ها وآبگرفتگي برخي معابر را به همراه داشته است.همچنين اصابت صاعقه درروستاي چالمه باعث کشته شدن يكي از اهالي آن روستا شد.براساس اين گزارش فرماندار خاتم كه براي بررسي ميزان خسارات و دلجويي از خانواده مرحوم  رسول حيدري در سانحه حادثه صاعقه به روستاهاي چاهك، باغ معدن و جالمه سفركردند نشست صميمانه با اهالي اين روستاها داشتند.

روابط عمومی فرمانداری شهرستان خاتم

تصاویر مرتبط :

دانه های تگرگ پس از 24 ساعت از زمان بارش