احداث 60 آموزشگاه در قالب هر کارخانه یک مدرسه در سال‌های اخیر درمیبد

حسین فلاح فرماندارمیبد آموزش‌وپرورش را یکی از محورهای توسعه شهرستان میبد در 8 سال گذشته خواند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، فرماندارمیبد با اشاره به دغدغه آیت‌الله اعرافی در سال 93 در نشست شورای فرهنگ عمومی نسبت به کشیده شدن مدارس میبد به شیفت بندی گفت: از همان موقع ساخت هرسال ده مدرسه در دستور کار قرار گرفت.

فلاح بابیان اینکه ما هرسال ده آموزشگاه را از سال 93 درمیبد با کمک خیرین به اتمام رساندیم و تجهیزات این مدارس را هم اداره کل نوسازی مدارس بر عهده گرفتند افزود: با اختصاص صددرصدی 18 میلیارد تومان، یک مجتمع آموزشی را در سال 97 احداث کردیم.

فرماندارمیبد خاطرنشان کرد: احداث چندین موزه ازجمله موزه فرهنگ، موزه علوم طبیعی و موزه جامع میبد و اولویت قرار گرفتن اردوگاه بنستان را از دیگر اقدامات انجام‌شده در حوزه آموزش‌وپرورش میبد نام برد و افزود: اردوگاه بنستان را به‌عنوان یک اردوگاه ملی با رویکرد آموزشی و گردشگری با نگاه خوب آیت‌الله اعرافی با هزینه بیش از 13 میلیارد تومان در اولویت قراردادیم.

فلاح با قدردانی از موحدی فرد مدیرکل آموزش‌وپرورش و کارگر مدیر آموزش‌وپرورش میبد تصریح کرد: درمجموع در بخش آموزش‌وپرورش در حوزه‌های آموزشی، ورزشی، کتابخانه و نمازخانه آن و تقویت امور پرورشی،159 میلیارد و 900 میلیون تومان از محل عمدتاً خیری و بخشی هم دولتی در این سال‌ها هزینه شد.

 محمدرضا کارگر مدیر آموزش‌وپرورش میبد هم گفت: در سال‌های اخیر محوریت آیت‌الله اعرافی و فرماندار و اولویت قرار گرفتن آموزش‌وپرورش، خیرین را دلگرم‌تر و سرعت اجرای پروژه‌ها را مضاعف کرده است.

کارگر بابیان اینکه دو طرح هرسال ده مدرسه و هر کارخانه یک مدرسه درمیبد را کلید زدیم گفت: به حمدالله احداث 60 مدرسه را در قالب این طرح‌ها در شهرستان میبد شروع کردیم که 19 باب از این مدارس به آموزش‌وپرورش تحویل داده‌شده است و بقیه در دست احداث است.

وی افزود: مدارس یاس سرام، حاج غلامرضا زارعشاهی، مجتمع آموزی بارجین، کاشی ستاره، ارچین، گروه تولیدی تاپ سر و کاشی درسا سرام از مدارسی است که در این دو طرح در شهرستان میبد در دست احداث است.

دانلود فیلم