افتتاح دروازه جنوبی منتهی به شارستان میبد

دروازه جنوبی منتهی به شارستان که یکی از دروازه‌های ورودی و تاریخی شهرستان میبد بود پس از مرمت و احیاء با مشارکت میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان و شهرداری با حضور نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، علیرضا نقوی شهردارمیبد بابیان اینکه برای احیاء این دروازه بالغ‌بر 3 میلیارد و 500 میلیون ریال از اعتبارات داخلی شهرداری هزینه شده است گفت: این دروازه از دروازه‌های قدیمی و هویتی شهر بوده که منتهی به راسته‌بازار، شارستان و مسجد جامع می‌شود.

نقوی افزود: احیا راسته‌بازار و مغازه‌های تاریخی و کارگاه‌های صنایع‌دستی آن در فاز بعدی قرار دارد که در حال مذاکره با مالکین هستیم تا بعد از تملک و آزادسازی این مجموعه به یک محور کامل گردشگری تبدیل شود.

شهردارمیبد همچنین از تأیید طرح عمرانی باغ گودالک از سوی کمیته فنی میراث فرهنگی و آغاز عملیات عمرانی آن خبر داد وی خاطرنشان کرد: با تأیید طرح باغ تاریخی و قدیمی گودالک از سوی کمیته فنی میراث فرهنگی استان، عملیات اجرایی آن‌هم بااعتباری بالغ‌بر یازده میلیارد و 500 میلیون ریال آغازشده است که قرار است به یک مجموعه گردشگری و تفریحی بدل شود.

شهردارمیبد گفت: رونمایی از 50 نمونه از تابلوهای گردشگری و طراحی شهری در حوزه معرفی نگاره‌های زیلو و سفال هم در سطح شهرستان آماده نصب است.