خطیب جمعه میبد:

باید با انتخاب خوب آینده پیشرفت و مقاومت کشور را افزایش دهیم

امام‌جمعه میبد در پیام جمعه این هفته با تبریک ماه مبارک رمضان به دو انتخابات بزرگ پیش رو پرداختند و گفتند: در سال جدید دو انتخابات بزرگ داریم که باید هم پرشکوه برگزار شود و هم ضریب حضور ما افزایش پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، آیت‌الله اعرافی با تأکید بر رعایت نظم و مقررات در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری تصریح کردند: آینده کشور و آزادی، پیشرفت و مقاومت کشور را باید با انتخاب خوبمان افزایش دهیم.

خطیب جمعه میبد افزودند: همه پیشرفت‌ها و رهایی از سختی‌ها به این است که بر خدا توکل کنیم و به ارزش‌های انقلاب و راه شهدا پایبندی نشان دهیم و انتخابات پرشکوه و با گزینش‌های درست برگزار کنیم.

با افزایش تاب‌آوری در کنار کادر درمان باشیم

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به موج دیگر بلای کرونا بر صبوری و تحمل مردم مانند یک سال گذشته تأکید کردند و گفتند: باید هم صبوری و تحمل خودمان را افزایش دهیم هم همبستگی اجتماعی‌مان را رشد دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه تاب‌آوری ما در شرایط کرونا تاب‌آوری خوبی بود و مردم، جامعه و خیرین، مسئولین و کادر بهداشت و درمان، گروه‌های مردمی، جهادی و طرح شهید سلیمانی همه نشان‌دهنده یک عزم اجتماعی و همبستگی همه ما بود اظهار داشتند: حتماً ما در این مرحله هم باید به ندای رهبری معظم پاسخ دهیم و با افزایش تاب‌آوری‌مان در کنار کادر درمان و بهداشت قرار بگیریم.

امام‌جمعه میبد گفتند: باید با رعایت مقررات تعیین‌شده، به نیازمندان و مستمندان و همه‌کسانی که در این شرایط سختی‌ها و تحریم‌ها و مشکلات کرونا آسیب دیدند کمک دهیم.

رمضان مکتب انسان‌ساز و حامل پیام خودسازی است

آیت‌الله اعرافی در بخش اول بیانات خود با اشاره به تعطیلی نمازها و مساجد در موج جدید کرونا به پیام‌های الهی ماه مبارک رمضان به‌عنوان مکتب انسان‌ساز و جامع گفتند: ماه مبارک رمضان مکتب انسان‌ساز و جامع از پیام‌های الهی است و درآیات 183 تا 186 بقره، ضمن اینکه خداوند به تشریع روزه و چند حکم از احکام فقهی مهم روزه اشاره می‌کند؛ درعین‌حال قریب پانزده نکته در این آیات است تا روزه را در ذهن و فرهنگ و نهاد جامعه تثبیت کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزودند: روزه علیرغم اینکه ابتدا ممکن است سنگین باشد ولی درواقع حامل پیام بزرگ خودسازی، ترقی روحی و تعالی معنوی است.

روزه بهترین ارمغان الهی است

ایشان بابیان اینکه در برابر کل سال روزه ایام کوتاهی است افزود: کسانی که عذر داشته باشند خدا عذر آن‌ها را می‌پذیرد و روزه را به کفاره تبدیل می‌کند.

امام‌جمعه میبد روزه را بهترین ارمغان الهی خواندند و گفتند: روزه برای تعالی انسان است تا جایی که خداوند می‌فرماید "یرید الله بکم الیسرولایرید و بکم العسر"خداوند اساسش این است که با مهر و محبت، مهربانی و شفقت با شما برخورد می‌کند و آنچه از شما می‌خواهد زندگی آرام و راحت و آسانی است و اگر جایی هم تکلیفی قرار می‌دهد بدانیم که در پس این تکلیف و سختی، رهایی، آزادی، ترقی و دستمایه‌های پیشرفت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کردند: بنابراین خداوند به پانزده شیوه اسرار روزه و به لطف و عنایت خودش ما را توجه می‌دهد تا بدانیم که روزه سختی اندک اما پس این پرده آرامش، آسایش، ترقی و تعالی روحی، فردی، خانوادگی، اجتماعی و اسرار و فلسفه‌های گوناگون نهفته است.

آیت‌الله اعرافی اظهار داشت: بنابراین روزه را آسان بدانیم به‌رغم اینکه سختی اندکی دارد و بدانیم که روزه یک متکبی است که باید ما را بسازد.

امام‌جمعه میبد گفتند: روزه هم ما را به خدا وصل می‌کند و هم به فقیران و نیازمندان جامعه گره می‌زند و این فلسفه جامع روزه باید در خانه و جامعه ما متجلی شود.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند: روزه را باید در خانه برای آرامش خانه و تربیت فرزندانمان مثل خداوند در این آیات تبیین و ابعاد آن را تشریح کنیم و خیرات و برکات آن را به فرزندانمان و جامعه نشان دهیم.