فرماندارمیبد:

با ارتباطات چهره به چهره به علاج ناهنجاری‌های اجتماعی رو بیاوریم

فرماندارمیبد در دومین جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی صیانت از خانواده شهرستان گفت: به‌جای فرمان صادر کردن باید با ارتباطات چهره به چهره به علاج ناهنجاری‌های اجتماعی رو بیاوریم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، حسین فلاح بابیان اینکه در مسائل موردنیاز خانواده‌ها و زناشویی در مقام آموزش باید بپرهیزیم افزود: ارائه‌دهندگان مطالب در فضای مجازی، از آموزش‌هایی که به‌طور رسمی صورت می‌گیرد جلو افتاده‌اند و همه‌چیز و همه مسائل را بیان می‌کنند.

فلاح افزود: ما باید مدل و روشی را ارائه کنیم که طی آن با کمک ادارات مرتبط، محله به محله و مورد به مورد به مردم و خانواده‌ها سربزنیم.

وی با ابراز گلایه از کم‌رنگ شدن مسئولین و روحانیون در اجتماعات و آموزش و پاسخگویی تصریح کرد: ما در عقلانیت آن‌طور که می‌بایست کارنکرده‌ایم و باید حضور خود را در مسائل فرهنگی اجتماعی در جامعه تقویت کنیم.

رسول نصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد نیز از پایلوت قرار گرفتن یکی از محلات میبد در شناسایی آسیب‌های خانواده ظرف دو ماه آینده خبر داد و گفت: در این طرح 40 خانواده مورد رصد قرار خواهند گرفت و آموزش‌وپرورش می‌تواند در اردوگاه بنستان برای خانواده‌ها برنامه داشته باشد.

اعلام اسامی شرکت‌کنندگان در کلاس‌های آموزشی حین ازدواج از سوی اداره ورزش و جوانان، بهزیستی و دانشگاه‌ها جهت رصد بعدی وقوع طلاق در بین آموزش‌دیده‌ها، اعلام ثبت وقوع طلاق از سوی ثبت‌احوال به شورا، تشکیل جلسه با شورای جدید روستا با محوریت فرمانداری و بخشداری‌ها، اختصاص پایه بنر در سطح شهر برای نصب بنربا موضوع صیانت از خانواده و ارائه ارزیابی شش ماه از آمار طلاق از مصوبات این جلسه بود.