برگزاری جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان و پی گیری مناسب‌سازی میبد

دبیر ستاد مناسب‌سازی شهرستان میبد در اولین جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان و ستاد هماهنگی و پی گیری مناسب‌سازی شهرستان میبد که با حضور خادمی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری برگزار شد گفت: مناسب‌سازی معابر در شهرستان میبد فرهنگ‌سازی و عزم جدی مسئولین همراه با پایش مداوم معابر و اماکن عمومی را می‌طلبد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، رئیس اداره بهزیستی میبد بابیان اینکه در بخش ادارات دولتی بیش از 60 درصد مناسب‌سازی شده است گفت: بیشترین مشکل ما در بخش سد معبر است که اصنافی همچون میوه‌فروشی‌ها، مغازه‌های تعمیرات موتورسیکلت، لوازم‌خانگی و گل‌فروشی‌ها رعایت نمی‌کنند.

فلاح افزود: یکی دیگر از مشکلات ما در بحث مناسب‌سازی اختلاف سطح کوچه‌ها و خیابان‌هاست.

 وی تصریح کرد: طبق لیست پایش مناسب‌سازی که از همه دستگاه‌های دولتی در خردادماه انجام شد؛ کلیه ادارات، سرویس‌های بهداشتی و روشویی‌ها جهت استفاده معلولین، سالمندان و جانبازان از سطح شیب‌دار برخوردارند.

فلاح بابیان کمیته نظارت اماکن و معابر سطح شهرستان با همکاری فرمانداری، شهرداری، بهزیستی، صمت، اصناف و پلیس راهور راه‌اندازی شده است گفت: قرار شد اداره تبلیغات و اوقاف هم نسبت به مناسب‌سازی مساجد و حسینیه‌ها ظرف مدت شش ماه اقدام کنند.

دبیر ستاد مناسب‌سازی شهرستان میبد تصریح کرد: نظام‌مهندسی با هماهنگی شهرداری باید نسبت به صدور پایان کار و نظارت بر ساختمان‌های در حال ساخت اقدام کند.

برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب‌سازی از سوی اداره ثبت و اصناف و نظارت بر مناسب‌سازی رمپ ورودی داروخانه‌های سطح شهر از سوی شبکه بهداشت و درمان و رفع سد معبر با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی و راهور از دیگر مصوبات این جلسه بود.