آغاز عملیات پروژه آب‌رسانی به روستای درین

عملیات اجرای پروژه آب‌رسانی به روستای درین با حضور فرماندارمیبد، مدیرکل امور روستایی، جانشین فرمانده سپاه الغدیر، بخشدار بفروئیه، مسئول دفتر امام‌جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و مسئولین آبفای استان و شهرستان میبد آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، سید جمال سجادی پور فرماندارمیبد انتقال آب به روستای درین را یکی از مهم‌ترین دغدغه مردم و مسئولین خواند و گفت: این پروژه که یک کار جهادی است با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی و بسیج سازندگی و بخش خصوصی و معادن شهرستان به اجرا درمی‌آید.

سجادی پور بابیان اینکه طول مسیر 12 و هشتم دهم کیلومتراست افزود:6 کیلومتر از این مسیر از وراعون تا درین در مرحله اول اجرا می‌شود.

وی گفت: تاکنون آب‌رسانی به این روستا به‌صورت هفتگی و با تانکر انجام می‌شود که با این حرکت جهادی تا 3 ماه آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود.

فرماندارمیبد بابیان اینکه 35 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه پیش‌بینی‌شده است افزود: در بخش بفروئیه پنج شش روستای دیگر هم به‌صورت تانکر آب‌رسانی می‌شود که امیدواریم در مرحله بعد که 300 روستا در استان در طرح آب‌رسانی قرار می‌گیرد بتوانیم آب شرب این روستاها را تأمین کنیم.

سرهنگ علی نوری زاده جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان هم گفت: آب‌رسانی به 58 روستا در استان و طرح آب‌رسانی جهادی را از روستای درین شروع کردیم.

وی با قدردانی از همه خیرین، سازمان‌ها و نهادها در همراهی با اجرای این طرح افزود: امیدواریم بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان این 58 روستاها را به طرح شبکه سراسری آب وصل و آب پایدار را فراهم کنیم.

جلال علمدار رئیس شرکت آب و فاضلاب استان هم گفت: طول شبکه انتقال آب به 58 روستا را 150 کیلومتر عنوان کرد و گفت: این شبکه ایستگاه پمپاژ و مخزن است که قرار است قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با 131 میلیارد تومان اعتبار اجرا کند.

علمدار با تأکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب افزود: ما خدمتگزار مردم هستیم اما نباید هرچه آب تولید می‌شود مصرف شود و باید برای پایداری آب همه مردم استان صرفه‌جویی را سرلوحه خود قرار دهند.

دهستان درین با 70 خانوار و 260 نفر جمعیت در 45 کیلومتری شمال شرق شهرستان میبد قرار دارد که شغل مردم آن دامداری و مرغداری است.