افتتاح یک واحد صنعتی با 800 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری درمیبد

هم‌زمان با هفته صنعت و معدن یک واحد تولید انواع پنل و بلوک‌های سبک اتوکلاو با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور در شهرستان میبد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، ابوالحسینی معاون عمرانی استاندار در این مراسم گفت: امروز در سراسر کشور با حضور رئیس‌جمهور چندین پروژه صنعتی افتتاح شد که دو واحد آن در استان یزد بود.

ابوالحسینی افزود: واحد تولیدی انواع پنل و بلوک‌های سبک اتوکلاو یکی از این طرح‌ها بود که با مدرن‌ترین ماشین‌آلات فعالیت خود را در شهرستان میبد آغاز کرد.

وی گفت: امیدواریم با توجه به برنامه‌های وسیع دولت در ساخت‌وساز مسکن که 54 هزار واحد آن در قالب نهضت ملی مسکن در استان یزد قراراست ساخته شود؛ این نوع کارخانه‌ها بتوانند زمینه تولید صنعتی ساختمان را در استان مهیا کنند.

وی افزود: با تولیدات این کارخانه‌ها فضا طوری رقم خواهد خورد که ما در تولید مسکن با هزینه کمتر، سرعت بیشتر و مصرف بهینه‌تر انرژی در ساختمان، مسکن به‌صرفه‌ای را برای مردم فراهم کنیم.

سجادی پور فرماندارمیبد هم گفت: کارخانه ایلیا نوین سازه میبد با تولید 350 هزار مترمکعب انواع پنل و بلوک‌های سبک نقش مهمی را در تأمین مصالح ساختمانی به‌ویژه در طرح نهضت ملی مسکن می‌تواند ایفا کند.

فرماندارمیبد افزود: 250 میلیارد تومان از سرمایه‌گذاری این واحد صنعتی ریالی و 12 میلیون یورو آن‌هم ارزی است که زمینه اشتغال 120 نفر را فراهم کرده است.

محمدابراهیم خلیلی مدیرعامل شرکت ایلیا نوین سازه میبد هم عایق در رطوبت، حرارت و برودت، صرفه‌جویی در انرژی و گاز و سبکی و مقاومت در برابر زلزله را از مزایای محصولات تولیدی این واحد صنعتی برشمرد و گفت: تولیدات این واحد صنعتی درزمینهٔ مصالح ساختمانی است و روزانه هزار مترمکعب و سالانه 350 مترمکعب انواع پنل و بلوک سبک را در دو شیفت کاری و در اندازه‌های مختلف تولید و به بازار صنعت ساختمان عرضه می‌کند.

خلیلی کمبود مواد اولیه و سرمایه در گردش را از مشکلات پیش روی این شرکت خواند و گفت: امیدواریم مسئولین ما را در پیشبرد این واحد صنعتی حمایت کنند.