بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران پهنه پرورش شترمرغ درمیبد

سال 98 جهاد کشاورزی میبد این زمین‌ها را به‌عنوان پهنه پرورش شترمرغ به جوانان واگذار کرده است.

اقدامی که می‌تواند پای بزرگ‌ترین پرنده روی زمین را به میبد باز و زمینه تولید گوشت و فراورده‌های این پرنده را با اشتغال قابل‌توجهی رقم بزند.

اما باوجود پای‌کار بودن این جوانان و احداث واحدها، نبود زیرساخت‌های لازم ازجمله آب و برق این حرکت را با کندی مواجه کرده است.

آقای کوچکی نژاد و اعلم الهدی دو جوان پای‌کار از میان 12 جوان میبدی هستند که باوجود سرمایه‌گذاری در این پهنه در بلاتکلیفی قرار دارند.

جوانانی که هرکدام با هزینه بیش از یک میلیارد تومان سرمایه، دیوارکشی و سوله گذاری برای آغاز قطعه ریزی جوجه شترمرغ سرگردان‌اند.

دکتر میرمحمدی نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی که به همراه مهندس جم مدیر شرکت توزیع برق استان و سجادی پور فرماندارمیبد در این منطقه حضور داشتند گفت: واگذاری زمین به جوانان و سرمایه‌گذاری در پرورش شترمرغ اتفاق خوبی درمیبد است.

میرمحمدی بابیان اینکه برق‌رسانی به این منطقه حدود 6 میلیارد تومان هزینه در بردارد افزود: قرار براین شد یک‌سوم از این هزینه را سرمایه‌گذاران پرداختند کنند.

 وی با اشاره به قول وزیر نیرو در سفر رئیس‌جمهور به استان تصریح کرد: در نامه‌ای شخصاً موافقت وزیر نیرو را که نسبت به تأمین اعتبار برق‌رسانی به پهنه‌ها را داده‌اند جلب کنند تا آقای مهندس جم مدیر شرکت توزیع برق استان 60 درصد اعتبار برق‌رسانی به پهنه میبد را تأمین کنند.

مهندس جم مدیر شرکت توزیع برق استان هم ضمن آمادگی بر برق‌رسانی به این پهنه گفت: طول مسیر برق‌رسانی به پهنه پرورش شترمرغ درمیبد 12 کیلومتر است و اعتبار حدود 6 میلیارد تومان نیاز دارد که انجام می‌شود.

در حال حاضر 2 واحد پرورش شترمرغ به‌صورت اجاره‌ای در روستای مزرعه کلانتر و بخش بفروئیه با ظرفیت 40 قطعه شترمرغ فعالیت دارند.