رئیس تعزیرات میبد در بازدید از کارخانه قند:

خللی در فرایند توزیع شکر درمیبد از سوی این شرکت وجود ندارد

رئیس تعزیرات حکومتی میبد در بازدید مشترک با اداره صمت از کارخانه قند و شکر میبد حق‌العمل‌کاری این شرکت را بررسی کردند.

نوروزی که به همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد و رئیس اداره صمت به این واحد تولیدی رفته بود گفت: ازآنجاکه تبدیل شکر خام به شکر سفید یکی از فرایندهای تولید شکر در این کارخانه است؛ شنیده‌شده بود این شرکت از صاحبان شکر خام،600 تومان حق‌العمل‌کاری می‌گیرد.

رئیس تعزیرات حکومتی میبد بابیان اینکه بر اساس طرح تحول سازمان از تولیدکننده تا مصرف‌کننده این بازدیدها انجام می‌شود افزود: مصوبه حق‌العمل‌کاری 400 تومان است که با بررسی فاکتورها مشخص شد این شرکت به همان مقدار مصوبه اقدام به‌حق العمل کاری می‌کند.

نوروزی تصریح کرد: یکی دیگر از ابهامات در خصوص استفاده از وسیله نقلیه خود شرکت در فرایند بارگیری بود که مشخص شد هیچ نوع وسیله نقلیه‌ای که مختص این شرکت باشد وجود ندارد و تمام تولیداتشان به‌وسیله وسایل نقلیه‌ای که به شرکت معرفی می‌شوند اقدام می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه توزیع هم به نحو احسنت درمیبد و استان انجام می‌شود و خللی در کار تاکنون به وجود نیامده است.

نوروزی افزود: تنها مشکل پیش روی این شرکت تأمین شکر خام است که باید از استان‌های دیگر کشور به این شرکت انتقال شود.

احمد کمالی مدیرعامل کارخانه قند و شکر میبد هم گفت: کارخانه قند و شکر میبد با بیش از 85 نیرو، روزانه 400 تن شکر مرغوب در قالب بخش خصوصی و دولتی تولید می‌کند.

کمالی بابیان قسمت اعظم شکر خام موردنیاز ما وارداتی است و بخشی هم از کشت و صنعت کارون و استان خوزستان به این کارخانه حمل می‌شود افزود: اکثر تولیدات ما در قالب توزیعی که توسط بازرگانی دولتی به افراد حقیقی و حقوقی حواله داده می‌شود تحویل می‌شود.

وی گفت: از سوی دیگر شکری که در بخش خصوصی، برابر نیازهایی که صنایع مختلف در حوزه نیازهایی که دارند تحویل داده می‌شود

مدیرعامل کارخانه قند و شکر میبد خاطرنشان کرد: برابر دستمزدی که توافقی انجام می‌شود و سقف مصوبی که تا الآن دولت انجام داده بر اساس آن، ما توافق و قرارداد را می‌بندیم.