معاون روابط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی درمیبد:

دغدغه‌های جامعه کارگری را با دستور رئیس‌جمهور برطرف می‌کنیم

همایش جامعه کارگری با حضور معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل سیاسی استان، فرماندارمیبد، مدیران اداره کل تعاون تأمین اجتماعی، مدیران تشکل‌های کارگری و جامعه کارفرمایی در کاشی گلچین شهرستان میبد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، در این همایش ابتدا مدیران تشکل‌های جامعه کارگری حق مسکن کارگران، امنیت شغلی و توجه به کارهای سخت و زیان‌آور را از دغدغه‌های جامعه کارگری بیان کردند و خواستار عمل به قانون و اجرای مصوبات در تعیین تکلیف جامعه کارگری را خواستار شدند.

دکتر علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این همایش با گرامی داشت 22 مرداد روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، فصل ششم قانون کار را تشریح تشکل‌های قانون کارگری و کارفرمایی و پی گیری مطالبات به‌حق جامعه کارگری خواند و گفت: مطالبات جامعه کارگری باید با صدای بلند و رسا پی گیری شود.

رعیتی فرد ا بیان اینکه در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی اصل را بر سه‌جانبه گرایی بین دولت، کارگر و کارفرما گذاشتیم افزود: معتقدیم برای تحرک بیشتر جامعه کار و تولید کشور، در تمام عرصه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم سازی این سه رکن می‌توانند اثرگذار باشند.

وی یکی از دغدغه‌های مهم جامعه کارگری را امنیت شغلی خواند و تصریح کرد: وزارت کار تلاش دارد دغدغه‌های جامعه کارگری را با دستوری که رئیس‌جمهور داده‌اند و هم مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه کارگری داشتند؛ وزارت کار به‌عنوان حوزه تخصص خود آن را پی گیری و با اخذ نظر شرکای اجتماعی کارفرمایان و کارگران آن را برطرف و یک فضای آرامش بخشی را برای کارگران ایجاد کند.

معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه گفت: جامعه کارگری امروز با تلاشی که دولت انجام داده و کمکی که شرکای اجتماعی در شورای عالی ازلحاظ وضعیت معیشتی و افزایش حقوق قابل‌ملاحظه در سال 1401 کردند به یک سطح مطلوبی رسیده است.

رعیتی فرد افزود: امیدواریم هم در جلسات شورای عالی کار و اجرایی شدن مصوبات بتوانیم دغدغه جامعه کارگری و کارفرمایی را با کمک خودشان برطرف کنیم و بستر خوبی را برای رونق تولید فراهم کنیم.

رعیتی فرد در ادامه از فرایند تولید کاشی واحد صنعتی گلچین بازدید کرد.