آیت‌الله اعرافی:

رتبه‌بندی معلمان یکی از دغدغه‌های ماست

آیت‌الله اعرافی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش گفت: از مطالبات اساسی آموزش‌وپرورش این است که بودجه برنامه‌ای در مدارس و حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی و انقلابی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، امام‌جمعه میبد بابیان اینکه زیرساخت‌های مطالعاتی و پژوهشی مدارس ازجمله آزمایشگاه از این مطالبات است افزود: یکی از دغدغه‌های ما این است که رتبه‌بندی معلمان به‌خوبی اجرا و وضع معلمان بهتر شود و در کنار این‌ها از راه‌های دیگری هم که امکان دارد تلاش کنیم وضع زندگی معلم و مدیر را ارتقاء دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بازسازی و ورود نسل وسیع جوان در حوزه تعلیم و تربیت و اداره مدارس را از وظایف سنگین دانست که بر دوش مسئولین نهاده شده است اظهار داشت: برای تربیت مدیر، معلم، معاون و کادر چرخاننده مدرسه که نقش مؤثری در رشد علمی، معنوی، اخلاقی و تربیتی دانش آموزان در مدارس دارند بودجه‌ای در آموزش‌وپرورش دیده نشده است.

آیت‌الله اعرافی شورای آموزش‌وپرورش میبد را از گذشته تاکنون شورای فعال عنوان کرد و گفت: امیدواریم این شورا بتواند راهبر حرکت مهم آموزش‌وپرورش باشد و اداره کل آموزش‌وپرورش هم نسبت به مسائل آموزش‌وپرورش میبد اهتمام داشته باشد.

محمدکاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هم بر بازبینی ساختار آموزش‌وپرورش و حلقه مفقوده آن در وزارت آموزش‌وپرورش تأکید کرد.

رحیمی نژاد افزود: باید باز سازماندهی در روش‌های آموزشی و تربیتی در کشور صورت بگیرد و ایده‌های آسیب‌شناسی تربیت و تدین در مدارس تحقق یابد.

وی بازآموزی کادر به‌ویژه مدیران و معاون باسابقه 5 تا 10 سال را در آموزش‌وپرورش را ضروری خواند و گفت: باید از شعار خارج و در هر شهرستان در دو مدرسه با الگوی سند تحول از بین نسل دغدغه مند با رویکرد سند تحول وارد عمل شویم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان در ادامه با اشاره به وجود 150 هزار نفر کسری کادر آموزشی، 1800 نفر کسری معلم در استان و 306 نفر در شهرستان میبد گفت: اگر در مقطع ابتدایی از معلمان بازنشسته با 24 ساعت تدریس استفاده شود مشکل کشور در تأمین کسری معلم و تخلفات حل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث رتبه‌بندی معلمان در دو مرحله ساماندهی انجام دادیم و کسانی که مرحله اول سال 97 دانشگاه فرهنگیان پذیرفته‌شده‌اند را برای تأمین کسری نیرو استفاده خواهیم کرد. 306 نفر ما کسری داریم در دو مرحله ساماندهی انجام دادیم کسانی که مرحله اول سال 97 دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند و تا مرحله مصاحبه آمده‌اند کسری نیروی خود را از طریق سه برابر ظرفیت که برای مصاحبه آمده‌اند تأمین خواهیم کرد.