آیت‌الله اعرافی در دیدار بخشدار مرکزی:

سند چهارساله برای روستاها تعریف شود

آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در دیدار عرفان کریم بیکی بخشدار مرکزی میبد ضمن تبریک به ایشان در قبول مسئولین بخش مرکزی، بر طراحی سند چهارساله برای روستاهای بخش مرکزی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، امام‌جمعه میبد بابیان اینکه باید تلاش شود روستاها، روستا بمانند و با حفظ هویت روستایی فاصله طبقاتی با شهر کاهش یابد گفت: شوراها و دهیاران باید به‌صورت منسجم عمل و طرح هادی روستاها را اصلاح و بازنگری و اشتغال مناسب و مشاغل خانگی را به‌ویژه در بخش بانوان گسترش دهند.

آیت‌الله اعرافی بر توجه ویژه با آثار تاریخی در روستاها تأکید و تحول درراه‌های روستایی را موردتوجه قرارداد و افزود: اصلاح آبیاری و حفظ باغات و کشاورزی و مزارع باید جزء اولویت‌های مسئولین در مناطق روستایی باشد.

وی اتصال راه‌های روستایی به کنارگذر شرقی، اهمیت مقوله ورزش و تفریح سالم برای جوانان و بانوان روستایی و تقویت ارتباط با مساجد و پایگاه‌های فرهنگی را هم ضروری خواند.

امام‌جمعه میبد با تأکید بر تسریع در اجرای پروژه باغ‌راه از میدان آیت‌الله خامنه‌ای تا پل خورشید گفت: باید برای تحقق این پروژه صنعت را پای‌کار آورد.

پی گیری اجرای اولویت‌های 1401، استفاده از ظرفیت‌های خیرین و پی گیری اعتبارات استانی و ملی، رفع مشکلات مسکن جوانان، توجه به مباحث فرهنگی خانواده‌ها و ازدواج در روستاها و هماهنگی میان ادارات و دستگاه‌های دولتی از دیگر تأکیدات امام‌جمعه میبد در این دیدار بود.

عرفان کریم بیکی بخشدار مرکزی میبد هم در این دیدار با ارائه گزارشی گفت: ساماندهی و اجرای طرح ورودی جاده مزرعه کلانتر، احداث بوستان ضامن آهو را از اقدامات انجام‌شده در هفته اخیر عنوان کرد و گفت: این بوستان با همکاری محیط‌زیست به طول 2 کیلومتر در مجاورت مرکز تحقیقات ژنتیک انجام شد.

کریم بیکی گفت: روشنایی خیابان روستاهای رکن‌آباد به مزرعه کلانتر و محمدآباد به ابراهیم‌آباد و ساماندهی ورودی روستای بدرآباد هم در دستور کار قرار دارد.

وی احداث زمین فوتبال ساحلی روستای رکن‌آباد و پی گیری اجرای برج نور چمن مصنوعی روستا و احداث مدارس در روستاها و جذب کمک‌های خیری را از دیگر اولویت‌ها در بخش مرکزی برشمرد.​​​​​​​