فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی بین میبد و کشور آفریقایی کنیا

سفیر ایران در کنیا به همراه هیئت تجاری کشور آفریقایی کنیا با حضور در محل نمایشگاه‌های دائمی بازار سرامیک ایران در شهرستان میبد، در نشستی مشترک با معاون اقتصادی استاندار، فرماندارمیبد و جمعی از صاحبان صنعت، راه‌های فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی این شهرستان را در زمینه‌های مصالح ساختمانی به‌ویژه کاشی و سرامیک بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، جعفر برمکی سفیر ایران درکنیا در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بازار کنیا و کشورهای شرق افریقا گفت: هدف ما در درجه اول ایجاد نمایشگاه دائمی از محصولات مصالح ساختمانی درکنیا که هسته اصلی سرمایه‌گذاران آن امروز اینجا حضور دارند است.

برمکی افزود: امیدواریم به‌زودی محصولات ایرانی را به‌ویژه در حوزه کاشی و سرامیک که از کیفیت، تنوع و قیمت رقابتی برخوردار است را در بازار کنیا و کشورهای شرق افریقا که پتانسیل خوبی در حوزه ساخت‌وساز دارند را گسترش دهیم.

وی با اشاره به‌سرعت بالای ساخت‌وساز در کنیا و رشد 12 درصدی ساختمان‌سازی در این کشور تصریح کرد: یکی از سیاست‌های دولت کنیا انبوه‌سازی و تولید مسکن‌های مقرون‌به‌صرفه است و این فرصت خوبی برای تولیدکنندگان ما در مصالح ساختمانی و کاشی و سرامیک است که در بازار شرق آفریقا حضور پررنگی را ایفا کنند.

سجادی پور فرماندارمیبد هم گفت: شهرستان میبد با تولید 60 درصد به‌عنوان قطب تولید کاشی و سرامیک می‌تواند سهم ویژه‌ای را در بازارهای کنیا و کشورهای شرق آفریقا داشته باشد.

سجادی پور افزود: در بخش‌های دیگر مثل صنایع‌دستی سفال و زیلو هم می‌توانیم زمینه‌های تجاری و گردشگری خوبی را ایجاد کنیم.