به گزارش روابط عمومی استانداری یزد مشاور استاندار و رییس روابط عمومی و امور بین الملل  استانداری یزد از روابط عمومی ها به عنوان پل ارتباطی بین سازمان و جامعه یاد کرد.
" سید عبدالمجید قائم محمدی "  بر شناخت وظايف روابط عمومي ها تاکيد کرد و افزود: اين بخش بايد علم و آگاهي لازم را در خصوص وظايف خود داشته باشد.
وي عدم شناخت برخي مديران از روابط عمومي را از مشکلات اين بخش ذکر کرد  و افزود: اگر شناخت لازم صورت گيرد جايگاه روابط عمومي ها بهبود خواهد يافت.
قائم محمدی ادامه داد: ايجاد اميد و اعتماد به نفس و انتقال آن به مجموعه دستگاه مي تواند به عنوان کارکرد روابط عمومي محسوب شود.
وی مردم داري را اصل و اساس کار روابط عمومي ها دانست و خواستار  همکاري بيشتر روابط عمومیها  با رسانه ها شد.
مشاور عالی و مدیر کل حوزه استانداریزد، نیز در این مراسم گفت: اگر سازمان بخواهد خدمات مطلوب و کيفي به جامعه ارائه کند بايد داراي روابط عمومي توانمند و قوي باشد و اين نهاد مي توانند نقش بسزايي ایفاکند.
" غلامحسين دشتي " بر استفاده از نقطه نظرات و پيشنهادات جامعه براي بهبود کار دستگاهها توسط روابط عمومي ها تاکيد کرد.
 وی  اظهار داشت: سازمان ها بايد توسط روابط عمومي ها در درون خود فضايي ايجاد کنند تا از خلاقيت ها استفاده شود.
دشتی  بر حمايت از جايگاه روابط عمومي توسط مديران دستگاهها و ارتقاي اين جايگاه تاکيد کرد.
در اين جشنواره روابط عمومي هاي سازمان آب و فاضلاب، شرکت برق منطقه اي و شرکت مخابرات استان يزد به عنوان روابط عمومي هاي برتر استان يزد معرفي و لوح سپاس به آنها اهداء شد.
همچنين هيات داوران جشنواره ، روابط عمومي هاي دامپزشکي ، فرمانداري تفت ، حفاظت محيط زيست ، دانشگاه علوم پزشکي، فرمانداري اردکان، شهرداري طبس ، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس را قابل تقدير دانست که لوح سپاس به آنها اهداء شد.
روابط عمومي هاي دانشگاه آزاد ، پارک ها و فضاي سبز ، شرکت گاز ، جهاد کشاورزي ، سپاه پاسداران ، آب منطقه اي ، منابع طبيعي، بانک صادرات، بهزيستي ، سنگ آهن مرکزي در محورهاي مختلف آموزش و پژوهش، ارتباطات درون سازماني، تبليغات، ارتباطات الکترونيک و انتشارات برتر شناخته شدند.
همچنين در پايان جشنواره، پنجمين دوره انتخابات شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان يزد برگزار شد و پنج نفر با انتخاب اعضا به عنوان عضو شورا انتخاب و معرفي شدند.