432

فرماندار یزد تاکید کرد؛

تجهیز تمام چاه‌های صنعتی یزد به کنتور هوشمند تا پایان امسال

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، «سید محمد رستگاری» در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان یزد که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر یزد، معاون دادستان، رییس اداره منابع آب شهرستان یزد و دیگر اعضای شورا برگزار شد، ضمن قدردانی از اقدامات خوب اداره منابع آب جهت نصب ۹۸ درصدی کنتور هوشمند چاه‌های کشاورزی و ۶۲ درصدی چاه‌های صنعت و خدمات بر استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی و تکمیل و نصب ۱۰۰ درصدی کنتور هوشمند در بخش‌های مختلف در اسرع وقت تاکید کرد.
وی با تاکید بر لزوم ساماندهی و احیاء مسیل اصلی شهر یزد، اولویت‌گذاری مدیریت دفع آب‌های سطحی شهر و جلوگیری از آب گرفتگی در زمان بارندگی را از تمام دستگاه‌های ذیربط خواستار شد.

رستگاری همچنین بر ارائه راهکارهای عملی برای تامین آب فضای سبز روستاهای بخش مرکزی با استفاده از صرفه‌جویی‌های لازم و بر انجام خدمات لازم جهت حفظ قنوات خصوصا قنات زارچ و حسن آباد تاکید کرد.

«غلامحسین دشتی» رئیس شورای  اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه ضمن تشکر از مسئولان حوزه آب استان و شهرستان با بیان این که علیرغم همه زحماتی که برای آب استان کشیده شده ولی هنوز یک اراده جدی برای حل موضوع آب یزد صورت نگرفته است، گفت: هر چند آب انتقالی برای یزد ضروری است ولی بهترین راهکار، مدیریت مصرف است که نباید از لزوم فرهنگ‌سازی آموزش خانواده‌ها و مجموعه اداری و تشویق الگوهای برتر در این مقوله مهم غافل شد.

دشتی بر همکاری با شرکت‌های دانش بنیان، سَمَن‌های مردمی، استفاده از پساب، لزوم توسعه کشت‌های کم آبخواه جهت مدیریت مصرف و تهیه سناریو و پدافند غیرعامل برای بارندگی ها و سیلاب های بزرگ تاکید کرد.

«مجید زارع بیدکی» رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد و اشکذر نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره و وضعیت منابع آبی شهرستان یزد و سفره دشت یزد -اردکان به افت متوسط سالیانه ۴۴ سانتیمتری دشت، افت تجمعی ۲۰ متری در ۴۶ سال اخیر و همچنین کاهش کیفیت آب سفره (‌افزایش هدایت الکتریکی به میزان ۱۲۰۰ میکرومهوس بر سانتیمتر در ۲۵ سال اخیر) اشاره کرد.

وی طرح تحویل حجمی، پر و مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیر مجاز، جلوگیری از اضافه برداشت چاه های مجاز و جلوگیری از آلودگی منابع آب زیرزمینی را از اولویت های اداره منابع آب شهرستان های یزد و اشکذر عنوان کرد.

نوشته شده توسط فرمانداری یزد

دیدگاه ها

افزودن نظرات

اخبار مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.