بازدید میدانی فرماندار  یزد از پروژه های آب رسانی شهر

فرماندار یزد صبح روز یکشنبه 14 خردادماه از پروژه های در حال ساخت ایستگاه پمپاژ  و مخازن ذخیره آب اکرم آباد- حسن آباد به حجم 15000هزار متر مکعب، بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، صبح امروز سیدمحمدرضا مدرسی در جریان بازدید از پروژه های ایستگاه پمپاژ و مخزن ذخیره آب شرب اکرم آباد-حسن آباد که به منظور بررسی روند میزان پیشرفت پروژه های آبی یزد و نیازهای لازم  برای تکمیل هر چه سریعتر آنها صورت گرفت. گفت: احداث این ایستگاه پمپاژ با اعتباری بالغ بر 300میلیارد ریال از محل اعتبارات بند د تبصره 11 صورت گرفته و با توجه به اینکه با تامین اعتبارات این پروژه از طرف فرمانداری بصورت کامل انجام گرفته است، در مراحل ساخت این پروژه تسریع گردد.

وی با اشاره به اهمیت احداث مخازن ذخیره آب شرب در  یزد، اظهارداشت: باتوجه به کم آبی و شرایط اقلیمی حاکم بر شهر یزد ذخیره سازی آب برای مواقع بحرانی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدرسی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود با بهره برداری از پروژه  مخزن آب شرب 15000مترمکعبی اکرم آباد-حسن آباد و مخزن 10000مترمکعبی جاده دربید تا یکسال آینده، مجموع ذخایر آب یزد به میزان قابل توجهی افزایش یابد. به طوری که این مخازن گنجایش ذخیره آب شرب مورد نیاز برای مصرف 24 ساعت شهرستان را خواهند داشت.

گفتنی است شهرستان یزد دارای نزدیک به  4000کیلومتر شبکه انتقال آب می باشد.