به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد کاظم مدرسی در این جلسه با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأثیرگذار است افزود: امروز به برکت خون شهیدان عزیز ایران اسلامی در عرصه های مختلف در سطح جهان شناخته شده و پاسدارای و حراست از ارزشهای این شهداء مایه ی بقا  و تداوم این کشور در مقابل همه تهدیدات و چالشهای ایجاد شده از سوی دیگر کشورها می باشد.

امام جمعه بخش مرکزی ضمن تقدیر و تشکر از همه افرادی که در برگزاری این یادواره تلاش دارند اظهار داشت: تکریم و تعظیم و پاسداشت مقام شامخ شهیدان یک وظیفه و ضرورت غیر قابل انکار است.

وی بر برنامه ریزی شایسته و اجرای برنامه های فرهنگی تأکید کرد.

در این جلسه حسین عسکرزاده معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گفت: برگزاری یادواره شهدا و بازگویی خاطرات و رشادتهای رزمندگان باعث می شود تا ارتباطی قوی بین نسل گذشته و حاضر برقرار شده و موجبات ترویج آرمانهای آنان در جامعه امروز می شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری با تأکید به اینکه خانواده های شهدا مایه عزت و سرافرازی امت اسلامی هستند خاطر نشان کرد: پدران و مادران شهدا با تربیت جوانانی مؤمن ، متعهد و برومند سهم بسزایی در حماسه آفرینی رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس داشته اند.

بخشدار مرکزی نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده گفت: بحمدا... با هماهنگی های بعمل آمده با سایر دستگاههای اجرایی تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه باشکوهتر این یادواره اندیشیده شده است.

شایان ذکر است یادوراه سرداران و 150 شهید گرانقدر بخش مرکزی یزد روزهای 5و4،3 اردیبهشت ماه در روستای محمد آباد برگزار خواهد شد.