166

سیدمحمد رضا مدرسی سرپرست فرمانداری یزدتأکید کرد؛

لزوم برنامه‌ریزی مناسب و توجه کافی به ظرفیت های فرهنگی برای مراسم پرشور پیاده‌روی اربعین

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، در ابتدای این جلسه احمد گنجی دبیر ستاد اربعین حسینی (ع)استان بیان داشت : پیاده روی اربعین یکی از مهم‌ترین اقدامات و گردهمایی شیعیان جهان است و ستاد اربعین حسینی (ع) به منظور ساماندهی و رفع کمبودها برای برپایی باشکوه مراسم در شهرستان های استان شکل گرفته است .
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری یزد ادامه داد: در راستای برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی(ع) در سال جاری با پیگیری هایی که انجام شده، ستاد مرکزی اربعین، دستورالعمل های مربوطه را به استان یزد  ابلاغ کرده و کمیته های ۱۷ گانه ستاد اربعین شکل گرفته  و در شهرستان ها هم همین اتفاق افتاد.
وی افزود: دستور العمل های برش شهرستانی تهیه شد و به ستاد های اربعین  ارسال گردید و نهایتا در شهرستان ها ۶ کمیته برنامه ریزی شده و زیر نظر ستاد اربعین شهرستان فعالیت خواهند نمود.
گنجی گفت: مهم ترین مبحث این نشست ها، تامین  امنیت و انتظامات مراسم است  تا ضمن برگزاری مراسم باشکوه و با به حداقل رساندن ضعف ها و نارسایی ها رضایتمندی مردم خوب شریف یزد را به همراه داشته باشد.
سرپرست فرمانداری یزد نیز در ادامه با بیان اینکه پیاده روی  اربعین اقتدار با شکوه شیعیان در سطح بین المللی است اظهار داشت : خدمت به زوار امام حسین (ع) برای ما یک افتخار است
رئیس ستاد اربعین شهرستان یزد همچنین با اشاره به پیش بینی های انجام شده مبنی بر استقبال باشکوه مردم از این مراسم بزرگ که هر ساله بر شکوه آن افزوده می شود گفت؛ لازم است برای پوشش کامل نیازهای حمل و نقل زائرین در بازگشت از مراسم اربعین از ظرفیتهای حمل و نقل سایر استانها که زائر کمتری داشته و ظرفیتهای بلا استفاده دارند نیز بهره لازم را ببریم تا در این بخش از مراسم هم زائرین با مشکلات کمتری مواجه باشند.
سید محمد رضا مدرسی با اشاره به دسیسه های  معاندین  وبرخی افراددر بهره گیری از برنامه های ضد فرهنگی برای نیل به مقاصد شوم خود، لازم دانست که مسئولین امر به بخش فرهنگی این مراسم نیز توجه کافی داشته و خلاءهای موجود در طی مراسم را با برنامه ها و حرکتهای مناسب فرهنگی پوشش دهند و اهمیت این موضوع مغفول نماند.
همچنین در این جلسه کاظم مشهدی بافان جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات به مناسبت سوم خرداد  سالروز آزاد سازی خرمشهر خاطراتی از دوران دفاع مقدس را بیان نمود .
گفتنی است در پایان  این جلسه برای هماهنگی بین بخشی بیشتر احکام مسئولین کمیته های مختلف ستاد نیز اعطا شد.
مطابق تقویم ۱۴۰۱، روز ۲۶ شهریورماه برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۴، اربعین حسینی است.

نوشته شده توسط فرمانداری یزد

دیدگاه ها

افزودن نظرات

اخبار مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.