در مصاحبه با رادیو یزد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد ، محمود شاکری شمسی در این مصاحبه گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان مرحله دوم قانون هدفمند سازی یارانه ها از سالجاری آغاز خواهد شد.

فرماندار یزد افزود: یکی از اهداف مهم اجرای این طرح استفاده بهینه از سرمایه ها و امکانات کشور و همچنین رونق و توسعه فعالیتهای تولیدی و  اقتصادی در کشور است.

وی در خصوص نحوه ثبت نام از متقاضیان نیز گفت: مطابق با اطلاعیه سازمان هدفمند سازی یارانه ها ثبت نام از روز چهارشنبه مورخ 20/1/93 الی جمعه 29/1/93 و براساس رقم سمت راست کدملی سرپرستان خانوار انجام خواهد شد.

شاکری شمسی اظهار داشت: افرادی که آخرین رقم کد ملی آنها صفر می باشد در روز اول ، عدد یک روز دوم و  و ... تا 29 فروردين می توانند با مراجعه به سامانه www.refahi.ir  اطلاعات اطلاعات خود و اعضای خانواده خود را وارد نمایند.

فرماندار یزد اضافه کرد: به موجب قانون مصوب مجلس شورای اسلامی ، صرفاً افراد نیازمند باید نسبت به تکمیل فرم تقاضای دریافت یارانه نقدی اقدام نمایند و مطابق با بند 9 تبصره 21 قانون بودجه 93  در صورت وارد نمودن هر گونه اطلاعات نادرست وجوه دریافتی استرداد و تا میزان 3 برابر یارانه نقدی جریمه خواهند شد.

محمود شاکری شمسی نیز اعلام کرد: عدم ثبت نام در سامانه مذکور به معنی اعلام انصراف از دریافت یارانه نقدی می باشد.

وی با شاره به اینکه پنج گروه درآمدی در سامانه جهت ثبت اطلاعات افراد درج شده است افزود: منظور از سطح درآمد ماهیانه خانواده ، میانگین مجموع درآمد ماهانه همه ی اعضای خانوار در سال 1392 که شامل درآمد حاصل از شغل اصلی ، شغل دوم ، دریافت اجاره بها، سود سهام ، سود سپرده بانکی ، عایدی از مستغلات ، حقوق ماهیانه مستمری بگیران و یا وظیفه بگیران می باشد.

فرماندار یزد با بیان اینکه با ادارات و نهادهای شهرستان یزد جهت پاسخگوئی به همشهریان هماهنگی های لازم بعمل آمده است خاطر نشان کرد: همشهریانی که دسترسی به سایت مذکور را ندارند می توانند با مراجعه به ادارات کمیته امداد امام خمینی (ره) ، سازمان بهزیستی، شرکت پست جمهوری اسلامی ، دفاتر خدمات ارتباط روستایی ICT ، دفاتر پیشخوان دولت در شهرها ، دفاتر خدماتی پلیس + 10 مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

شاکری شمسی در پایان از متقاضیان خواست که اطلاعات را در فرم درخواستی ثبت نام به صورت صحیح وارد نمایند که در صورت تکمیل فرم در این مرحله ، هرگونه اصلاح و ثبت نام مجدد در سامانه مذکور امکان پذیر نمی باشد.