به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد ، محمود شاکری شمسی در این پیام آورده است: بيستم فروردين ماه 1385 دانشمندان جوان جمهوري اسلامي ايران با دستيابي به فن آوري هسته اي ، پيروزي بزرگ را براي ملت قهرمان ايران به ارمغان آورده اند و این روز را به عنوان روز اثبات توانایی علمی بزرگ مردان عرصه علم و دانش هسته ای در تاریخ پر افتخار این مرز و بوم به ثبت رسانیده اند.

دستيابي جوانان متعهد و غيور ايران اسلامي به فناوري صلح آميز هسته اي نشان از اقتدار و سربلندي نظام مقدس جمهوري اسلامي در برابر قدرتهاي استكباري است كه با تهديد و تحريم خواهان متوقف كردن اين فعاليتها مي باشند..

به رسمیت شناختن حق غنی سازی انرژی هسته ای از سوی کشورهای 1+5 در مذاکران ژنو نشان از ایستادگی ، مقاومت و پایداری ملت ایران و نیز درایت ، هوشمندی ، تخصص و ... تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان است که به جهانیان نشان داده اند که هرگز زیر بار زور و ذلت نخواهند رفت.

در چند سال گذشته برخی از کشورهای جهان در پی این بودند که با انواع نقشه های و سناریوها پروژه ایران هراسی را در سطح جهان گسترش دهند که بحمدا... با تلاشها و پیگیری های دولت تدبیر و امید  امروز جهانیان بر این مطلب اتفاق نظر دارند که جمهوری اسلامی ایران از انرژی هسته ای تنها در موارد صلح آمیز استفاده خواهد کرد.

در پایان با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای هسته ای ، این روز بزرگ را به همه موطنان به ویژه مردم شریف و همیشه در صحنه دارالعباده و دارالعلم یزد تبریک و تهنیت عرض می نمایم.