کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان برگزار شد.

آقايي معاون هماهنگي امور عمراني با بیان اينكه حیوانات ولگرد عامل اصلي در انتقال بيماريهاي هاري  به انسان هستند، اظهار داشت: این حیوانات در سطح شهر و روستاها جولان داده و از پسماند زباله های شهری تغذیه می کنند و شهرداری ها و بخشداران بعنوان متولي و ناظر در جمع آوری و نگهداري اين حيوانات نقش بسزايي دارند .

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه كميته کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به رياست محمدجواد آقايي و با حضور شهرداران مناطق، شاهديه و حميديا، بخشدار مركزي و اکرم آباد، معاون خدمات شهري شهرداري يزد و ساير اعضا در محل فرمانداري تشكيل شد.

 "آقايي"هدف از تشکیل این كميته را برنامه ریزی برای کنترل این حیوانات برشمرد و افزود: حیوانات ولگرد علاوه بر امکان انتقال بیماری، از لحاظ بعد روانی و تهدیدات رفتاری غریزی و حس درنده خویی باعث سلب آسایش مردم مي شوند که امیدواریم وضعیت جمع آوری این حیوانات با توجه به تشکیل این كميته و تعیین وظایف هر دستگاه، بهتر از قبل صورت پذیرد.

معاون فرماندار با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم اجتماعي كه منجر به مخاطرات بهداشتي  در بسیاری از روستاها و شهرها مي شود از طريق حیوانات گزیدگی انجام مي گيرد، افزود : با شناخت برخی از بیماری های قابل انتقال بین حیوان و انسان و به مخاطره افتادن سلامت انسانها لازم است اقدمات اساسی در خصوص کنترل اصولی این حیوانات بعمل آید .

ارتقاء سطح آگاهی و اطلاع رسانی به شهروندان توسط شهرداری ها و مرکز بهداشت شهرستان پیرامون سرایت بیماری از حیوانات ناقل به انسان و ارائه آموزش های لازم برای اقشار مختلف جامعه از مواردی بود که بطور مفصل در این جلسه به آنها پرداخته شد .