فرماندار يزد:

اعتماد عمومي خانواده ها به كانون زبان ايران، يك سرمايه اجتماعي ارزشمند است

فرماندار يزد در جريان بازديد از كانون زبان ايران گفت: اعتماد عمومي خانواده ها به كانون زبان ايران به عنوان يك سرمايه اجتماعي ارزشمند است، لذا بايد در راستاي ارتقاء سطح موجود گام برداشته شود تا در آينده خدشه اي به آن وارد نشود.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌ فرماندار يزد در معيت مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان از كانون زبان ايران بازديد نمود.

" محمود شاكري شمسي " در جريان اين بازديد با گراميداشت ياد و خاطره مرحوم " محمد غفوري " مدير سابق كانون زبان ايران گفت: خوشبختانه از ابتداي تأسيس كانون زبان ايران در يزد،‌مديران كارآمد و شايسته در اين منصب حضور داشته كه هر كدام منشأ خدمات و اقدامات ارزشمندي بوده اند.

فرماندار يزد در ادامه با بيان اينكه امروزه فراگيري زبان دوم به عنوان يك فرهنگ در خانواده ها تبديل شده است اظهار داشت: در شرايط حاضر و با توجه به ارتقاء سطح ارتباطات در جهان بدون ترديد براي بهر مندي از نظرات و منابع ساير كشور و حتي براي اينكه بتوانيم پيام انقلاب اسلامي را به ساير كشورها برسانيم، بايد به امر فراگيري زبان دوم توجه وافري داشته باشيم.

وي با اشاره به فعاليت هاي مثبت كانون زبان ايران شعبه استان يزد در چند سال گذشته خاطرنشان ساخت: اين اقدامات اثربخش باعث شده تا اعتماد خانواده ها به كانون زبان ايران افزايش يابد.

فرماندار يزد همچنين توجه كانون زبان ايران به بحث ارزشيابي و نظارت را مهم و مؤثر دانست و افزود: يكي از نقاط قوت اين مركز توجه به ارزشيابي مستمر و علمي از فراگيران و نظارت بر فرآيند تدريس است كه اين خود باعث شده تا سطح كلاس هاي آموزشي مركز كانون زبان ايران ارتقاء يابد.

" شاكري شمسي " بر استفاده از ظرفيت و پتانسيل ساير دستگاه هاي اجرايي در رفع مسائل و مشكلات كانون زبان ايران تأكيد كرد و خواستار جمع بندي اين مسائل و ارائه به نهادهاي نظير شوراي اسلامي شهر، شهرداري، آموزش و پرورش و ... شد.

فرماندار يزد در پايان با بيان اينكه بايد زمينه حضور و مشاركت خيرين را فراهم سازيم تصريح كرد: در گذشته ما شاهد حضور خيرين در زمينه هاي نظير ساخت مساجد، تكايا، مدارس ، بیمارستان و ... بوده ايم كه نتايج خوبي را در برداشته است، از اين رو مديران كانون زبان بايد با تسهيل نمودن شرايط از جديت و اهتمام خيرين در امر توسعه فعاليت هاي آموزشي و فرهنگي استفاده لازم را ببرند.

مدیرکل کانون پرورش فكري كودكان ونوجوانان استان یزد نیز در این نشست به جایگاه کانون زبان ایران در استان و تاثیر آن بر ارتقای آموزش عمومی در استان یزد تاکید کرد.

"عباسعلی دانافر" در ادامه حضور نماینده‌ی کانون زبان در شورای آموزش و پرورش شهرستان و هدایت خیرین را از راه‌کارهای پیشنهادی برای روند بهتر در امر خدمات‌ آموزشی کانون زبان دانست.

در این نشست، "رضا خادم آستانه"، مدیر کانون زبان استان یزد به ارایه‌ی گزارش در خصوص عملکرد کانون زبان و پوشش کیفی آموزشی 8‌هزار زبان‌آموز در سطح استان پرداخت.

وی به مباحثی چون کمبود نیروی انسانی، فضا و تجهیزات به عنوان چالش‌های موجود در فعالیت‌های کانون زبان استان یزد اشاره کرد.