فرماندار يزد:

توافق هسته اي بيانگر نقش كليدي و تعيين كننده ايران در مناسبات بين المللي است

فرماندار يزد گفت: در حال حاضر ايران اسلامي به عنوان يكي از كشورهاي صاحب فنآوري هسته اي صلح آميز محسوب مي شود، لذا طرف هاي مذاكره با توجه به نقش ايران در مناسبات منطقه اي مسير مذاكره و احترام را براي حل و فصل مذاكرات هسته اي برگزيدند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌ " محمود شاكري شمسي‌" با اشاره به توافق هسته اي ايران با كشورهاي 1+ 5 افزود: اين توافق ارزشمند تاريخي حاصل هدايت هاي رهبر فرزانه معظم انقلاب، تدابير رياست محترم جمهور، حمايت و استواري ملت و ايستادگي و صلابت تيم با درايت مذاكره كننده هسته اي بود، كه بعد از نزديك به دوسال مذاكره سخت و نفس گير در راستاي منافع و مصلحت ملي در سال دولت و ملت،‌همدلي و همزباني و در ماه مبارك رمضان به دست آمد.

فرماندار يزد با بيان اينكه توافق هسته اي بيانگر نقش كليدي و تعيين كننده ايران در مناسبات بين المللي است اظهار داشت: در حال حاضر جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از كشورهاي صاحب فنآوري هسته اي صلح آميز محسوب مي شود، لذا طرف هاي مذاكره با توجه به نقش ايران در مناسبات منطقه اي مسير مذاكره و احترام را براي حل و فصل مذاكرات برگزيدند.

وي تصريح كرد: دولت تدبير و اميد با اتخاذ سه محور عزت، حكمت و مصلحت و با رويكرد تعامل و گفتگو در سياست خارجي به خوبي به جهانيان نشان داد كه مي توان ضمن حفظ خطوط قرمز نظام با قدرت هاي جهاني وارد يك گفتگو بسيار حساس و با برخورداري از پشتوانه مردمي و با عزمي راسخ ، قدرت هاي بزرگ دنيا را مجبور به پذيرش مواضع منطقي خود نمود.

 فرماندار يزد با اعلام اينكه از ابتداي تشكيل سازمان ملل تاكنون مداخله نظامي تنها راه براي حل و فصل نمودن كشورهاي مشمول فصل هفتم منشور سازمان ملل نظير كره شمالي، يوگوسلاوي، سومالي، افغانستان،‌عراق و ... بوده است خاطرنشان كرد: ايران تنها كشوري است كه بدون جنگ و خونريزي و تنها با گفتگو و مذاكره توانست از ذيل بند 7 منشور سازمان ملل خارج شود، كه اين خود قطعاً از مهمترين ويژگي هاي اين توافق بزرگ است.

" شاكري شمسي " اضافه كرد: به رسميت شناختن حق غني سازي، تداوم فعاليت هاي هسته اي، لغو تحريم هاي غلط و ظالمانه، لغو قطعنامه هاي غيرقانوني شوراي امنيت و ... از ديگر اهدافي بود كه در اين ماراتن طولاني ايران و 6 كشور قدرتمند و عضو دائم شوراي امنيت با چارچوب منطق،‌استدلال و پشتوانه كارشناسي قوي به دست آمد.

فرماندار يزد در پايان با گراميداشت ياد و خاطره شهداي هسته اي كشورمان و تبريك اين روز بزرگ به ملت فداكار و هميشه در صحنه ايران اسلامي ابراز اميدواري كرد: با طي شدن مراحل اجراي اين توافق بزرگ، مسير توسعه و پيشرفت ايران اسلامي هموارتر شود.