فرماندار يزد:

توسعه صنعتي بايد همگام با معيارهاي زيست محيطي باشد

فرماندار يزد از محل جديد احداث كارخانه ذوب آهن فلزات بازديد كرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، " محمود شاكري شمسي " به همراه معاونين سياسي و اجتماعي و فني و امور عمراني فرمانداري، شهردار شاهديه، روساي ادارات توزيع نيروي برق و تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستان از محل احداث جديد كارخانه ذوب آهن فلزات بازديد نمود.

فرماندار يزد در حاشيه اين بازديد گفت: با توجه به شكايات مردمي و لزوم انتقال كارخانه ذوب آهن فلزات شهر شاهديه به خارج از اين شهر بازديدي با حضور دستگاه هاي ذيربط انجام و از نزديك مسائل،‌مشكلات و كمبود هاي محل جديد احداث اين كارخانه مورد بررسي قرار گرفت.

" شاكري شمسي " با تأكيد به اينكه در توسعه صنعتي، ملاحظات زيست محيطي بايد در نظر گرفته شود افزود: با گذشت زمان و توسعه شهرها تعداد قابل توجهي از منازل مردم در مجاورت برخي از واحدهاي توليدي آلاينده قرار گرفته و مشكلات زيست محيطي را براي مردم ايجاد كرده است، لذا ضرورت دارد دستگاه هاي اجرايي ذيربط با همكاري مسئولين واحدهاي صنعتي نسبت به كاهش موارد آلاينده و ارتقاء سطح كيفيت مسائل زيست محيطي اقدامات لازم معمول دارند.

وي با اعلام اينكه در شهرستان يزد به دنبال رفع آلودگي هاي زيست محيطي هستيم خاطرنشان ساخت: تاكنون جلسات مختلفي در شهرستان برگزار شده و راهكارهاي مختلف به منظور انتقال واحدهاي آلاينده به خارج از شهر و يا كاهش كانون هاي آلوده كننده انديشيده شده است.

فرماندار يزد با اشاره به درخواست هاي شهروندان شهر شاهديه براي انتقال كارخانه ذوب فلزات مستقر در اين شهر تصريح كرد:‌خوشبختانه بخش قابل توجهي از اين واحد آماده بهره برداري است كه اميدواريم با پيگيري و تعامل صورت گرفته مشكل برق اين واحد نيز در آينده اي نزديك مرتفع و اين انتقال هر چه زودتر صورت پذيرد.

" شاكري شمسي " در پايان تصريح كرد: کاهش آلودگی و آلاینده‌های زیست محیطی سطح شهرستان یزد از اولویت های کاری فرمانداری است كه در سال جاری نيز با جدیت در حال پیگیری هستیم .