فرماندار يزد خبر داد:

حمايت دولت از سواد آموزان با ارائه سياست هاي تشويقي

فرماندار يزد در مراسم تقدير از سواد آموزان برتر مديريت آموزش و پرورش ناحيه يك يزد گفت: دولت در سال 94 سياست هاي تشويقي را براي افراد بي سوادي كه در صدد با سواد شدن مي باشند،‌ ارائه مي كند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، مراسم تقدير از سواد آموزان برتر مديريت آموزش و پرورش ناحيه يك يزد با حضور فرماندار، مدير شهرداري منطقه يك و مديريت آموزش و پرورش ناحيه يك برگزار شد.

" محمود شاكري شمسي " در اين جلسه با تقدير از تلاشهاي معاونت سواد آموزي اداره كل آموزش و پرورش استان و نواحي يك و دو آموزش و پرورش شهرستان يزد اظهار داشت: از اسفندماه سال گذشته دولت تدبير و اميد در راستاي حمايت از سواد آموزان سياست هاي تشويقي را براي اجراي ابلاغ نموده است.

فرماندار يزد افزود: دولت علاوه بر اجراي سیاست های تشویقی ،حمایتی،در صورت عدم اهتمام افراد بیسواد به فراگیری سواد برخی محدوديت ها از خدمات دولتی را نیز وضع کرده است كه در سال 1395 اجرايي خواهد شد.

وي با بيان اينكه در سال جاري دوره هاي سواد آموزي كاملا رايگان خواهد بود خاطرنشان ساخت: اگر فردی در یکسال فرصت داده شده آموزش ببیند وقبول شود ،معادل 20درصد سرانه سـوادآموختـن به او جایـزه داده می شود.

رئيس شوراي پشتيباني سواد آموزي شهرستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شهرستان يزد براي ريشه كن كردن بي سوادي در 94 تصرح كرد: معاونت سواد آموزي اداره كل آموزش و پرورش استان با همكاري نواحي يك و دو آموزش و پرورش شهرستان نسبت به تهيه و تدوين برنامه ي زمانبندي اقدام نموده اند و براي اجراي به ادارات ذيربط ابلاغ شده است.

" شاكري شمسي " در پايان تأكيد كرد: استفاده از ظرفیت و پتانسیل سازمانهای مردم نهاد برای حل مشکل بی سوادی در استان و به تبع آن شهرستان یزد می تواند مثمر ثمر باشد.

در اين مراسم كه به همت شهرداري منطقه يك يزد برگزار شد از چند تن از سواد آموزان برتر آموزش و پرورش ناحيه يك تقدير به عمل آمد.