بخشدار مرکزی یزد:

دولت تدبیر و امید بر گسترش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تأکید دارد

بخشدار مرکزی یزد گفت: دولت تدبیر و امید با ایجاد ساز و کارهای لازم زمینه مساعدی برای بهره مندی تمامی اقشار مختلف مردم به ویژه روستائیان از انواع بیمه های اجتماعی را فراهم نموده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، با حضور بخشدار مرکزی ، مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، روسای شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای بخش مرکزی و نمایندگان برخی از دستگاه های اجرایی شهرستان عملكرد صندوق بيمه ي اجتماعي كشاورزان ،روستائيان و عشاير استان در روستاهای بخش مركزي بررسي شد.

" حسین عسکرزاده " در این جلسه با اشاره به سوابق برگزاري جلسات متعدد در سطح استان وشهرستان افزود: هدف از تشكيل جلسه ي ستاد راهبردي صندوق بيمه اجتماعي روستائيان،كشاورزان و عشاير در بخش مركزي را آگاهی از میزان دريافت سهم روستائيان از صندوق بيمه اجتماعي، رفع ابهامات موجود، و اطلاع رساني به اقشار مختلف مردم در سطح روستاهاي بخش مرکزی به منظور بهره مندی هر چه بیشتر از مزایای این صندوق عنوان نمود.

بخشدار مرکزی یزد با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با ایجاد ساز و کارهای لازم زمینه مساعدی برای بهره مندی تمامی اقشار مختلف مردم به ویژه روستائیان از انواع بیمه های اجتماعی را فراهم نموده است اظهار داشت: حمایت دولت در پرداخت حق عضویت روستائیان، عشایر و کشاورزان ، بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را نسبت به سایر بیمه ها ممتاز كرده است.

وی همچنین به تغییرات صندوق یادشده در در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: تا پیش از این برای تحت پوشش گرفتن متقاضیان سقف سنی تعیین شده بود که در دولت یازدهم برداشته شده است.

" عسکرزاده " با اعلام اینکه با توجه به تغییرات صورت گرفته در این دولت، جامعه هدف نیز گسترده تر شده است گفت: در گذشته متقاضیان عضویت در صندوق باید حتما در روستاها ساکن باشند، اما با اصلاحاتی که انجام گرفته روستاییان غیرساکن در روستا نیز امکان عضویت در صندوق را پیدا کردند.

بخشدار مرکزی یزد خواستار همراهي و مشاركت اعضاي شوراهاي اسلامي ،دهياران و دستگاه هاي اجرايي مرتبط با صندوق بيمه به منظور افزايش عضویت روستائيان در صندوق بيمه ي اجتماعي كشاورزان ،روستائيان و عشاير استان شد و خاطرنشان ساخت: توسعه بیمه کشاورزان بسترساز توسعه عدالت اجتماعی و جلوگیری از افزایش مهاجرت روستاییان به سمت شهرها است.

در ادامه این " مرتضوی " مدیر صندوق بيمه ي اجتماعي كشاورزان، روستائيان،و عشاير با تشريح عملكرد صندوق بيمه از سال 84 تاكنون، گزارشي از اقدامات اين صندوق در طول اين مدت ارائه نمود و خواستار افزايش ورود مردم و مشاركت آموزش و پرورش در اطلاع رساني به دانش آموزان و والدين آنها شد.

در این جلسه مقرر شد با هماهنگي شوراهاي اسلامي و دهياران روستاها جلسات گردشي با دعوت از مدير صندوق بيمه در روستاهاي بخش و با حضور اقشار مختلف مردم تشكيل و شرح خدمات توسط مدير صندوق توضيح داده شود.

همچنين اداره آموزش و پرورش متعهد شد نسبت به دعوت از مديران مدارس روستايي بمنظور تشريح خدمات صندوق بيمه توسط مدير صندوق بيمه ي اجتماعي كشاورزان،روستائيان و عشاير استان و توزيع بروشورهاي مربوطه اقدام، و اطلاع رساني مناسب به عمل آورند.