بخشدار مركزي يزد اعلام كرد؛

كشاورزي و گردشگري مهم ترين ظرفيت هاي روستاهاي بخش مركزي يزد

بخشدار مركزي يزد گفت: كشاورزي و گردشگري مهم ترين ظرفيت هاي روستاهاي بخش مركزي يزد مي باشد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، " حسين عسكرزاده " در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه بخش مركزي كه در روستاي دهنو برگزار شد، با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر و تبريك هفته دولت اظهار داشت: بخش مركزي يزد داراي 12 روستا و دو دهستان فجر و فهرج با جمعيت نزديك به 37 هزار نفر مي باشد.

بخشدار مركزي يزد با بيان اينكه 640 هكتار از روستاهاي بخش مركزي زير پوشش كشت هاي گلخانه اي است افزود: يكي از ظرفيت هاي روستاهاي بخش مركزي كشاورزي است كه تا كنون سعي داشتيم تا با استفاده از شيوه هاي نوين آبياري را راستاي مصرف بهينه از منابع آب گام برداريم.

وي گردشگري را از ديگر پتانسيل هاي روستاهاي بخش مركزي يزد دانست و تصريح كرد: مسجد جامع و مجموعه شهداي فهرج، قلعه تاريخي روستاي خويدك، قلعه تاريخي روستاي ملاباشي و مجموعه تاريخي روستاي محمد آباد از مهمترين جاذبه هاي گردشگري در اين بخش است.

" عسكرزاده " با اشاره به اهم فعاليت هاي شوراهاي اسلامي و دهياران روستاهاي بخش مركزي اظهار داشت: در سال گذشته اعتباري بالغ بر 27 ميليارد ريال صرف پروژه هاي عمراني نظير زير سازي وآسفالت معابر، احداث جو هاي كشاورزي، احداث جاده بين مزارع، فضاي سبز و پارك شده است.

بخشدار مركزي يزد با بيان اينكه روستاهاي بخش مركزي يزد به علت قرار گرفتن در نزديكي شهر يزد انتظارات شهري دارند خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه در آينده برخي از روستاهاي بخش مركزي به شهر يزد الحاق خواهد شد با توجه به برنامه ريزي هاي انجام شده اقدامات براساس طرح هاي هادي روستاها خواهد بود.

" عسكرزاده " در ادامه با اعلام اينكه در موضوع فضاي سبز با كمبودهاي كمتري نسبت به ساير مناطق شهرستان روبرو هستيم افزود: در راستاي افزايش سرانه فضاي سبز در روستاهاي بخش مركزي در سالجاري اقدام به احداث چهار پارك در سيد ميرزا، ملاباشي، دهنو و فهرج شده است.

وي اضافه كرد: در روستاهاي اكرم آباد و اكرميه نيز دو پارك بزرگ به مساحت هشت هزار متر مربع در دست اقدام است.

" عسكرزاده " همچنين اعلام كرد: خوشبختانه با حمايت هاي صورت گرفته و پيگيري هاي انجام شده روستاي فهرج نيز به عنوان آخرين روستاي بخش مركزي از نعمت گاز برخوردار شده كه اميدواريم در آينده اي نزديك با حضور مسئولان استان اين پروژه نيز در اين روستا به بهره برداري رسد.

بخشدار مركزي يزد در بخشي ديگر از سخنان خود با بيان اينكه برخي از طرح هاي روستاهاي بخش مركزي كه چندين سال معطل مانده بود در يكسال گذشته حل و فصل شده است گفت: از شش ماهه دوم سال گذشته تا كنون نسبت به اصلاح ورودي روستاهاي شحنه و دهنو و تصويب طرح ورودي روستاي محمد آباد اقدام شده است.

" عسكرزاده " همچنين اظهار داشت: در حال حاضر 4 سالن ورزشي نيمه تمام در روستاهاي فهرج، ملاباشي، اكرم آباد و چاه مدرسي در حال تكميل است كه اميدواريم با بهره برداري از آن در آينده اي نزديك مشكلات اين روستاها به لحاظ سرانه فضاهاي ورزشي نيز مرتفع شود.

بخشدار مركزي يزد احداث جاده قديم خويدك به طول 7 كيلومتر و سيد ميرزا – ملاباشي به طول 5/4 كيلومتر را از ديگر پروژه هاي در دست اقدام در روستاهاي بخش مركزي بر شمرد.

وي با تأكيد به اينكه مسائل زيست محيطي نيز در دستور كار بخشداري بوده است افزود: در سال جاري نسبت به دپوي كود و پسماند گلخانه جلوگيري شده و اكيپ هاي بازرسي با عضو دستگاه هاي مركز بهداشت، جهاد كشاورزي و بخشداري به صورت مستمر بر رعايت اين موارد نظارت و با متخلفين برخورد مي كنند.

بخشدار مركزي يزد در پايان برگزاري اولين جشنواره قرآني روستائيان و عشاير استان در سال گذشته و مراسم تجليل از فرهنگيان روستاهاي بخش مركزي در سال جاري را مهمترين اقدامات فرهنگي در روستاهاي بخش مركزي عنوان كرد.