استاندار يزد :

مديريت مصرف در جامعه باید نهادينه شود

استاندار يزد گفت : يكي از عمده ترين مسائل ما مديريت مصرف در همه زمينه هاست و شايسته است درست مصرف كردن و مصرف بهينه از وقت، آب، برق و ساير نعمتهاي الهي در جامعه فرهنگ سازي و نهادينه شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد به نقل از اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، عصر يكشنبه 31 خرداد ماه جلسه شوراي اداري شهرستان يزد به ریاست استاندار يزد و با حضور معاونين استاندار، مديركل حوزه استاندار، مديران كل امور اجتماعي و فرهنگي و روابط عمومي استانداري، فرماندار يزد و برخي از مديران كل دستگاههاي اجرايي استان در سالن اجتماعات هتل زنبق برگزار شد.

استاندار يزد در اين جلسه ضمن اشاره به لزوم تلاش بيشتر براي مديريت مصرف نعمتهاي الهي اظهار داشت: متأسفانه كشور ايران كشوري است كه نسبت به جهان در مصرف پيشتاز است و امروز به يك جامعه مصرف زده تبديل شده ايم و در خيلي از موارد بسياري از كالاها را خريداري مي كنيم كه شايد در طول عمرمان از آن استفاده هم نشود.

"سيدمحمد ميرمحمدي" ادامه داد: بنابراين اصلي ترين درد، درد مديريت مصرف در جامعه است زيرا با وجود اينكه مقام معظم رهبري يكي از سالها را سال اصلاح الگوي مصرف معرفي نمودند و در مراسمها و برنامه هاي مختلف از درست مصرف كردن سخن مي گوييم ، اين مديريت نهادينه نمي شود و با فرهنگ درست مصرف كردن فاصله داريم.

"ميرمحمدي" عنوان كرد: مخاطب ما تنها مديران نيستند بلكه مديران ، پيام رساناني به مردم جامعه هستند كه به همه ابلاغ کنند که چگونه در عمل بتوانيم فرهنگ درست مصرف كردن را در جامعه نهادينه كنيم.

عالي ترين مقام اجرايي استان افزود: در بسياري موارد دستگاههاي دولتي در مصرف بي رويه پيشتاز هستند و تقاضاي من اين است كه همه دست در دست هم نهيم و با آموزشهاي لازم و پرهيز از مصرف بيش از حد نعمتهاي الهي، اين نعمتها را براي نسل آينده نيز باقي گذاريم.

وي گفت : اگر ما بدانيم كه اين منابع و نعمتهاي الهي متعلق به همه است و در اين رابطه احساس مسئوليت داشته باشيم ديگر دست به اسراف بي رويه نعمتهاي الهي نخواهيم زد زيرا مي دانيم افزايش مصرف خانواده ما باعث محروميت ديگر خانواده ها مي شود و پی بردن به این امر به نوعی یک فرهنگ اقتصادي است.

استاندار يزد با اشاره به فرمايشي از رسول اكرم (ص) كه مي فرمايند : "اگر در كنار نهر آبي هستيد به اندازه مصرفتان استفاده كنيد و آب را هدر ندهید" ادامه داد : اين فرمايش حضرت پيامبر(ص) بر روي برخي از بطري هاي آبي كه در كشورهاي غیر مسلمان مصرف مي شود درج شده و چگونه است كه اين كشورها از سخنان بزرگان دين ما بهترين و بيشترين استفاده را مي كنند و ما در يك كشور اسلامي در مصرف آب و برق اسراف مي نماييم.

"ميرمحمدي " يادآور شد : نبايد با اسراف در نعمتهاي الهي به دست خودمان زمينه هاي نابودي جامعه را فراهم كنيم و شايسته است با مديريت درست در مصرف نمودن نعمتهاي الهي آسايش و آرامش مردم و جامعه را فراهم نماييم.

عالي ترين مقام اجرايي استان افزود : قناعت ، به معنی مصرف نكردن نيست بلكه درست مصرف كردن منابع است و اگر در مصرف برق دچار مشكل شديم بايد از انرژي هاي جايگزين از جمله انرژي خورشيدي نيز استفاده نماييم.

گفتنی است در پايان جلسه شوراي اداري شهرستان يزد از 7 دستگاه برتر استان در حوزه مميزي انرژي با اهداي لوح تقدير تجليل گرديد.