فرماندار يزد:

هزینه در نظام تعليم و تربيت سرمایه گذاری برای آینده کشور است

فرماندار يزد در مراسم تجليل از اعضاي ستاد بزرگداشت مقام معلم بخش مركزي يزد گفت: دانش آموزان به عنوان سرمايه هاي انساني و اجتماعي محسوب مي شوند كه آموزش و پرورش مي تواند با تربيت و آموزش آنها به نحو شايسته نقش بسيار مهمي را در توليد اين سرمايه هاي به عنوان اركان اصلي توسعه پايدار داشته باشد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌ مراسم تجليل از اعضاي ستاد بزرگداشت مقام معلم بخش مركزي يزد با حضور فرماندار، بخشدار مركزي، مدير آموزش و پرورش ناحيه 2 يزد و روساي شوراهاي اسلامي و دهياران روستاهاي بخش مركزي برگزار شد.

" محمود شاكري شمسي " در اين جلسه با بيان حديثي از امام علي (ع) در خصوص اهميت تجليل از مقام معلم كه مي فرمايند : « هر کس به من حرفی بیاموزد مرا بنده خود کرده است» افزود: مقايسه شغل معلمي با شغل انبيا نشان از اهميت علم و دانش در دين اسلام دارد.

فرماندار يزد در ادامه با تقدير از مشاركت فعال اعضاي شوراهاي اسلامي و دهياران روستاهاي بخش مركزي در برگزاري مراسم تجليل از فرهنگيان بخش مركزي يزد اظهار داشت: رويكرد ستاد بزرگداشت مقام معلم در شهرستان يزد در سالجاري بر فعالیت و مشاركت آحاد مردم جامعه در اجرای برنامه ها متناسب باشان والای معلم بود كه خوشبختانه براي اولين بار در طول سالهاي گذشته با محوريت بخشداري مركزي و با مشاركت بسيار خوب شوراهاي اسلامي و دهياران مراسم تجليل از فرهنگيان روستاهاي بخش مركزي به نحو شايسته اي برگزار شد.

وي همچنين تصريح كرد: در سالجاري با همكاري سازمان هاي مردم نهاد و شهرداري هاي شهرستان در راستاي تجليل از مقام معلمين اقدامات ارزشمندي صورت گرفته كه شايسته تقدير است.

" شاكري شمسي " با تأكيد به اينكه هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای تضمین آینده کشور است خاطرنشان ساخت: دانش آموزان به عنوان سرمايه هاي انساني و اجتماعي محسوب مي شوند كه آموزش و پرورش مي تواند با تربيت و آموزش آنها به نحو شايسته نقش بسيار مهمي را در توليد اين سرمايه هاي به عنوان اركان اصلي توسعه پايدار داشته باشد.

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد در پايان سخنان خود خواستار برنامه ريزي مناسب براي براي رفع كاستي هاي مدارس روستاهاي بخش مركزي يزد شد و گفت: سرويس مدارس، ثبت نام اتباع خارجي، مدارس فرسوده از مهمترين مسائل و مشكلات مدارس در اين روستاها مي باشد كه بايد براي مرتفع شدن آنها اقدامات مناسب صورت پذيرد.

در مراسم كه با همت مديريت آموزش و پرورش ناحيه 2 يزد برگزار شد،‌از اعضاي ستاد بزرگداشت مقام معلم بخش مركزي يزد تقدير شد.