از طریق اختیارات و اعتبارات ملی مشکل استان‌ها را حل می‌کنیم

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به میبد: در این سفرها بیشتر دنبال این هستیم از طریق اعتبارات و اختیارات ملی مشکل را در استان‌ها رفع کنیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، نیکزاد با حضور در شهرستان میبد از ظرفیت‌های تاریخی و طرح نهضت ملی مسکن بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید بابیان اینکه هدف ما در این سفرها مداخله در استان‌ها نیست تصریح کرد: با توجه به زمین‌هایی که دیدم و تجربه‌هایی که داریم در این سفرها بیشتر دنبال این هستیم از طریق اعتبارات و اختیارات ملی مشکلی را در استان‌ها رفع کنیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس قانون مترقی جهش تولید مسکن را مصوب کرده است و طبق این قانون ۳۶۰ هزار میلیارد تومان با سود مصوب شورای پول و اعتبار باید تسهیلات در اختیار بخش مسکن قرار بگیرد.

نیکزاد بابیان اینکه یکی از پیگیری‌های ویژه رئیس‌جمهور موضوع مسکن است افزود: امروز بازدیدهای زیادی را داشتیم که یکی از این‌ها الحاق زمین‌هایی است که می‌شود از طریق شورای راه و شهرسازی و شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان الحاق شود و بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی این کارها را پیش ببرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از بودجه هزار و ۲۲۷ هزار میلیارد تومانی که در بودجه سال ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی تصویب‌شده است فقط ده درصد آن در استان‌هاست و بقیه به‌صورت ملی در اختیار سازمان‌ها و وزارت خانه‌ها قرار می‌گیرد.

نیکزاد افزود: امیدواریم امروز در جمع‌بندی جلسه‌ای که در استانداری یزد خواهیم داشت موضوع الحاق زمین‌ها در شهرستان‌های تفت و میبد حل شود.

وی با اشاره به بازدید از اورژانس بیمارستان تفت هم گفت: کارها در تفت بسیار خوب پیش رفته است و اعتبار لازم اختصاص یابد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در این سفر از بازآفرینی شهری حضور هم دارند گفت: درمیبد و تفت پروژه‌ها و سازه‌های ارزشمندی وجود دارد که بسیار تاریخی و کهن است، اما متأسفانه نبود اعتبارات سبب از بین رفتن آن‌هاست که پیگیری خواهد شد.

نیکزاد خاطرنشان کرد: در موضوع بزرگراه تفت و ابرکوه – سرمق استان فارس هم که دو اصلاح هندسی توسط شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل‌ونقل کشور باید انجام گیرد قول دادند یکی از این زیرساخت‌ها را شروع کنند.

وی با اشاره به مشکل ۱۶ کشاورز روستای حسینی تفت هم گفت: درروستای حسینی تفت ۱۶ نفر از کشاورزان در سنوات گذشته زمین را گرفتند و تبدیل به گلخانه و ... کردند که قانون می‌گوید بدون در نظر گرفتن ارزش‌افزوده می‌توانند به قیمت کارشناسی روز با کاربری کشاورزی زمین‌ها را واگذار کنند که برای انجام آن کمک خواهیم کرد.

وی با اظهار خرسندی از بازدید از بیت آیت‌الله حائری مؤسس حوزه علمیه قم درمیبد هم گفت: توفیق ویژه و خاص حاصل شد بیایم و زادگاه آیت‌الله حائری را زیارت کنیم که اساتید بزرگی در این مکان کودکان ۵ ساله را تحویل و در فعالیت‌های قرآنی آن‌ها را تربیت و به‌عنوان حافظ کل قرآن به جامعه تحویل می‌دهند که برای هزینه جاری این محل هم کمک خواهیم کرد.

نیکزاد با اشاره به روند کند نهضت ملی مسکن از بعد واگذاری زمین‌ها و ارائه تسهیلات از سوی بانک‌هایی که متعهد شدند گفت: با پی گیری که رئیس‌جمهور دارند با افزایش تسهیلات شورای مسکن که تشکیل می‌دهند، تکلیف کردند که باید بانک‌ها بدهند.

نیکزاد تصریح کرد: آمدن ما از بعد نظارتی است و در اجرا دخالت نمی‌کنیم، اما حق مجلس است که بیاییم در میدان ببینیم آنچه برای رفاه و آسایش مردم مصوب کردیم اگر اتفاق نیفتاده است قطعاً این جایگاه نظارتی را اعمال کنیم.

وی با اشاره به بحران آب استان یزد هم گفت: نباید این‌چنین اتفاقاتی بیافتد و امروز وزارت نیرو همراه ما نبودند و وزیر نیرو درزمان رأی اعتمادش هم به مباحث آب یزد و چهارمحال بختیاری و اصفهان اشراف کامل دارد.