بررسی طرح‌ها و برنامه‌های مدیریت مهاجرت در شهرستان میبد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی شهرستان میبد در هشتمین جلسه مدیریت مهاجرت به تعیین اولویت‌های شهرستان در سال جاری و نیز تأکید حضرت آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه معزز، فرماندار محترم و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی بر اجرای دقیق اولویت‌ها اشاره کرد و افزود؛ بحث مدیریت مهاجرت در شهرستان به‌صورت جدی در دستور کار قرارگرفته، علاوه بر به‌روزرسانی طرح ساماندهی مهاجرت، برنامه‌های عملیاتی برای اجرا در بازه زمانی کوتاه‌مدت و بلندمدت نیز پیش‌بینی‌شده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری با اشاره به‌ضرورت همکاری ادارات شهرستان در اجرای برنامه‌های مشترک افزود: از مدیران ادارات خواسته‌شده تا طرح‌ها و برنامه‌های عملیاتی خود را در راستای مدیریت مهاجرت جهت بررسی به فرمانداری ارسال نمایند.

 نصیری گفت: مدیریت فرهنگی و اجتماعی محله محور؛ یکی از برنامه‌هایی است که به‌زودی با مشارکت و تقسیم‌کار بین سمن‌ها کانون‌های فرهنگی هنری هیئت‌های مذهبی انجمن اولیا و مربیان مجمع مشاورین شهرستان، ائمه جماعات، ادارات و نهادها و سایر گروه‌های اثرگذار؛ اجرایی خواهد شد.

همچنین منشور هنجارها و ارزش‌های فرهنگی و بومی شهرستان میبد با محوریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و صاحب‌نظران این حوزه در حال تدوین هست که به‌زودی منتشر می‌گردد.

وی گفت: چندین طرح پژوهشی مطالعاتی و آموزشی برای بررسی تبعات و آسیب‌های ناشی از مهاجرت و نیز شناسایی راه‌های تقویت جامعه‌پذیری و احساس تعلق به ارزش‌های بومی تعریف‌شده که پس از نهایی شدن، عملیاتی خواهد شد.

رسول نصیری تصریح کرد: برنامه‌های متعددی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان انجام‌شده ازجمله: اجرای طرح ارمغان برای کارگران صنایع با استفاده از روحانیون مجرب توسط بنیاد صیانت از خانواده و باهدف اجرای برنامه‌های آموزشی درزمینهٔ خانواده، دینی، اعتقادی، سبک زندگی، تربیت فرزند و ارائه مشاوره‌های حقوقی و... در شیفت‌های تعدادی از کارخانه‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی جهت زوجین جوان در شهرستان، اقدامات لازم به‌منظور افزایش سلامت روان جامعه و نیز کاهش آسیب‌های ناشی از بحران کرونا، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه برای ایجاد اشتغال خانگی به زوجه، تسهیلات قرض‌الحسنه به زوجین جوان و ... که درنتیجه اقدامات انجام‌شده شاهد افزایش ۲۳ درصدی ازدواج و نیز کاهش دو ممیز سه‌دهم درصدی طلاق در سال گذشته بودیم.

 معاون سیاسی فرمانداری گفت: طرح‌ها و برنامه‌های مدیریت مهاجرت در شهرستان با محوریت فرمانداری و با استفاده از ظرفیت نخبگان، اساتید دانشگاهی، روحانیون،‌ صاحب‌نظران، سمن‌ها، اعضای اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی و غیره تهیه‌شده که پس از تصویب در شورای فرهنگ عمومی، اطلاع‌رسانی و اجرا می‌شود.