پیام فرماندارمیبد به مناسبت روز جهانی معلولین

فرماندارمیبد به مناسبت روز جهانی معلولین پیامی صادر نمود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، متن پیام حسین فلاح فرماندارمیبد بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

سوم دسامبر مصادف با ۱۲ آذر از سال ۱۹۹۲ و از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به‌عنوان روز جهانی معلولین اعلام‌شده است.

امروزه بیش از پانصد میلیون نفر به دلیل نقص در سیستم مغزی، جسمی و حسی از معلولیت رنج می‌برند؛ به همین خاطر هم سازمان ملل روز معلولان را برخاسته از نیازهای افرادی می‌داند که به‌رغم محدودیت‌های حسی و حرکتی باید مانند دیگران از امکانات رفاهی و اجتماعی برخوردار شوند.

بنابراین بر همه فرض است که حقوق معلولین محترم شمرده شود و نیازهای آن‌ها در جامعه از مناسب‌سازی معابر گرفته تا نیازهای معیشت وزندگی، تحصیل، ازدواج و مسکن فراهمش به‌نوعی که یک معلول باعزت نفس و بدون هیچ‌گونه مانع از زندگی خود لذت ببرد.

در شهرستان میبد که در حال حاضر بیش از 3 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی است و از خدمات مطلوب و مناسبی برخوردار است باید بگویم، اکثر معلولین این شهرستان امروز با توانمندی‌هایی که در حوزه‌های اشتغال و اقتصاد، ورزش و برنامه‌های فرهنگی و به‌ویژه قرآن پیداکرده‌اند همواره مایه افتخار برای شهرستان هستند.

معلولین شهرستان میبد با درخشش در حوزه‌های مختلف ثابت کردند که معلولیت محدودیت نیست و خداوند در وجود این افراد، گوهرهای از جنس اراده قرار داده است که می‌توانند قله‌های بلندی از موفقیت‌ها را طی کنند.

این‌جانب روز جهانی معلولین را به رئیس و کارکنان اداره بهزیستی و همه معلولین عزیز تبریک عرض نموده و برای آن‌ها روزهای پر از امید و باور و موفقیت از پیشگاه خداخواهانم.