احیاء مجدد طرح ساماندهی مهاجرین و غیربومی‌ها درمیبد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی، حمایت‌ها و رهنمودهای آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه شهرستان را در خصوص احیاء مجدد طرح ساماندهی مهاجرین خاطرنشان کرد و گفت: این طرح مزایا و ظرفیت‌های فراوانی را برای شهرستان میبد در بر خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، نصیری تصریح کرد: مهاجرت پدیده‌ای چندوجهی اجتماعی است که نباید از آسیب‌هایی که تولید می‌کند غافل بود.

وی افزود: هرچند ظرفیت‌های اقتصادی، امنیت و سلامت، عامل اصلی حضور مهاجرین و غیربومی در شهرستان میبد است؛ اما با اصلاح و بازنگری و به‌روزرسانی طرح ساماندهی مهاجرین و ابلاغ آن به ادارات می‌توان این طرح را متحول و عملیاتی کرد.

رسول نصیری بابیان اینکه حجم عظیمی از مهاجرین و غیربومی‌ها در کنار همه مزیت‌ها، خودبه‌خود آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی هم به دنبال دارد گفت: برای مدیریت و کنترل مهاجرین و غیربومی‌ها طرح ساماندهی مهاجرین که در سال‌های گذشته در جریان بوده است احیاء و مسائل مورد رصد قرارمی گیرد.

معاون سیاسی افزود: در این طرح آموزش‌وپرورش، صنایع، ثبت‌احوال، شبکه بهداشت و نهادهای حمایتی و بخشی از ادارات مرتبط مشارکت دارند تا با اشرافیت بیشتری نسبت به برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی کار شود.