بخشدار مرکزی میبد: تکریم صنعتگر را وظیفه خود می دانیم/پروژه های شهرستان بدون مشارکت خیرین به ویژه صنعتگران کمرنگ خواهد بود.

به دعوت بخشدار مرکزی میبد مدیران صنایع مستقر در جاده مزرعه کلانتر برای بررسی پیشرفت کار و مشارکت در تسریع  پروژه احداث بلوار این جاده در محل سالن کریاس پالاس دور هم جمع شدند.

به گزارش روابط عمومی بخشداری مرکزی میبد ؛ در ابتدای این جلسه بخشدار مرکزی میبد ضمن تبریک میلاد حضرت علی(ع) و ایام مبارک دهه فجر، با اشاره به اینکه هر جا صنعتگران در راستای اقدامات خیرانه پا به میدان گذاشته اند شاهد افتتاح پروژه های چشمگیری در سطح شهرستان بوده ایم و دولت همچون گذشته نیازمند مشارکت این عزیزان در اجرای پروژه های درمانی ، آموزشی ، ورزشی و غیره خواهد بود.

عرفان کریم بیکی با بیان اینکه پروژه احداث بلوار جاده مزرعه کلانتر از آذر ماه شروع گردیده اظهار داشت این پروژه به طول دو کیلومتر و نیم در دو باند ۱۴ متری اجرا خواهد شد و تاکنون عملیات جدول گذاری و خاکبرداری بخشی از مسیر انجام گردیده  و برای تسریع در اجرای آن نیازمند مشارکت صنایع هستیم.

بخشدار مرکزی میبد بیان داشت ما همیشه نسبت به بخش صنعت مطالبه گر نیستیم چرا که در شرایط سخت از جمله دوران شیوع کرونا شاهد همکاری بخش خصوصی با دولت بوده ایم و در طول این سالها شاهد بهره برداری پروژه های متعددی بوده ایم که خیرین در آن نقش موثری داشته اند و قریب ۹۵ درصد آن از صنعتگران بوده اند لذا تکریم خیرین و صاحبان صنایع را از وظایف خود می دانیم چرا که حضرت امیر(ع) در نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر فرمودند: تولیدکنندگان حکومت را تکریم کن زیرا قوام حکومت به تولیدکنندگان است.

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان میبد اظهار داشت ورودی و خروجی های شهر میبد باید به نحو مطلوب ساماندهی گردد چرا که وضعیت موجود شایسته این شهرستان نیست. سیدجمال سجادی پور ضمن تشکر از حضور صنایع در اجرای پروژه های خیری بیان نمود ساماندهی جاده مزرعه کلانتر با توجه به وجود روستای مزرعه کلانتر در انتهای آن از ضروریات شهرستان بوده و اجرای آن علاوه بر ایمنی مسیر، وضعیت ورودی شهر میبد از سمت جنوب را نیز مطلوب تر خواهد نمود.

مرتضی صفدری زاده مدیرعامل شرکت کاشی باستان میبد نیز ضمن تشکر از فرمانداری و بخشداری مرکزی اظهار داشت با توجه به اینکه ساماندهی این مسیر از وظایف ذاتی بخشداری مرکزی نبوده این اقدام را قابل تحسین دانست و بیان داشت این مسیر به نوعی تابلوی ورودی شهر است و سالیانه مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی در حال تردد در این جاده هستند لذا وضعیت فعلی در شان این شهرستان نبوده و صنایع نیز آمادگی هرگونه همکاری برای بهبود وضعیت موجود را دارند.
رئیس انجمن کاشی و سرامیک ایران با اشاره به اینکه صنعتگران همواره در کنار دولت بوده اند اظهار نمود از سایر دستگاههای دولتی از جمله شهرداری انتظار داریم در قبال دریافت عوارض وظایف خود را در این محدوده انجام دهند.

در پایان به مناسبت میلاد امام علی (ع) و روز پدر، بخشدار مرکزی با اهدای شاخه گل و هدایا از حمایت و مشارکت صنایع تقدیر و تشکر نمود.