نماز عید سعید فطر امروز صبح همزمان با سراسر کشور ساعت 8 صبح به امامت حضرت آیت الله اعرافی امام جمعه میبد با شکوه خاصی در مصلی آیت الله اعرافی برگزار شد .
روزه داران که بعد از یک ماه بندگی و میهمانی سرسفره خدا نشسته بودند و در شب های ماه مبارک رمضان در بهار قرآن از فضیلت های رمضان بهره جسته بودند و محافل نورانی قرآن را در خانه و حسینیه و مساجد برپا داشته بودند و شب های قدر قرآن به سرگرفته بودند حالا با دلی پر از عشق به خدا و اهل بیت دوشادوش هم صف کشیده و نماز عید فطر را اقامه کردند .
حضرت آیت الله اعرافی امام جمعه میبد درخطبه های نماز عید سعید فطر با تبریک این عید بزرگ گفت : دشمن آمده است تا اقتدار و  امنیت ما را بگیرد و  شهدای متعدد امنیت که این روزها به شهادت رسیدند؛ هشدار و زنگ خطری است که باید ما را بیدار کند تا در عرصه های بین المللی و داخلی قوی تر عمل کنیم .
امام جمعه میبد با اعلام هبستگی با مردم غزه و فلسطین افزود : اسرائیل کودک کش بدترین جنایت ها را درغزه رقم زد و دنیا در برابر این همه جنایت عاجز ماند اما دنیا بداند ؛ ایران اسلامی با برکت خون پاک شهداء ،  برسرآرمان های خودایستاده و بر اقتدار محور مقاومت خواهد افزود و مردم ایران درکنار مستضعفان عالم خواهند بود .
مدیرحوزه های علمیه کشور در ادامه با اشاره به صد اولویت شهرستان میبد درسال 1403 گفت : مسئولان ادارات درکنار مسئولیت های عادی خود باید این صد اولویت مهم را در صدر کارهای خود قراردهند و ادارات سالم و پیشگام و فعال در راستای جلب رضایت مردم پیش روند .
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ابداع و ابتکار و خلاقیت و سلامت اداری و افزایش سرعت در امور ادارات گفت : اولویتهای ما دربخش های مختلف درشهرستان میبد بر پایه همان 12 اصلی است که در خطبه های نماز جمعه در ماه مبارک رمضان بیان شد و باید مسکن را مهم دانست و بر سرعت پیشرفت آن افزود ، جمعیت و امنیت را مهم شمرد و مقوله جوانان را در صدر امور قرار داد .
وی خاطرنشان کرد : ما از دولت و مسئولین سپاسگذاریم اما درکنارهمه کارها باید معیشت مردم متوسط را جدی گرفت و تحولات جدی تری را برای طبقه متوسط و ضعیف که در سختی ها و دشواری ها دست و پنجه نرم می کنند ایجاد کرد .
آیت الله اعرافی با قدردانی از 30 پارچه جهیزیه که از سوی ناحیه مقاومت بسیج برای نوعروسان تهیه شده بود گفت : این کار نمادی از همبستگی است و همه باید با همبستگی شرایط ازدواج را برای جوانان فراهم کنیم .
امام جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود درحوزه اقتصاد و صنعت گفت : سرمایه گذاری ها نباید کند شود و بخش خصوصی و مردم ما باید  فعال باشند و بر پایه سرماهی گذاری پاک ، دانش بنیان ، عدالت محور ، کم آبخواه و رعایت مسائل زیست محیطی و انرژی کم حرکت کنند .
آیت الله اعرافی تصریح کرد : ازجوانان، نخبه گان و سرمایه گذاران تقاضا داریم  با همکاری دستگاه ها ، ابداع و ابتکار و خلاقیت به کار ببرند و  سرمایه گذاری پاک و مناسب و با رعایت شاخص های سلامت محیط زیست را پیدا  کنند و اقتصاد و فعالیت های دانش بنیان را که آغاز شده است را درشهر و  استان در سال جهش تولید با مشارکت مردمی تقویت کنند .
 مدیرحوزه های علمیه کشور در بخش دیگر از بیانات خود با تقدیر از همه کسانی که در ماه مبارک رمضان به مساجد و محافل رونق بخشیدند گفت : ما باید پرچمداران اخلاق ، معنویت،  عبادت حجاب ارزشهای الهی باشیم .
وی افزود : مردان پاک و زنان گرانقدر و جوانان عزیزی که درماه مارک رمضان 220 جماعت به پا کردید و مساجد و جمعه ها و جماعت ها را رونق دادید از شما سپاسگذارم و این راه باید ادامه یابد چرا که حل مشکلات اجتماعی ما به مساجد آباد ، جمعه ها وجماعت های پررنق است.