به مناسبت گرامی داشت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی و روز هنر ، همایشی در سالن طوبی شهرستان میبد برگزار شد .
در این همایش مستند " آقا عکس نگیر " که به شخصیت مردمی و انقلابی مرحوم سید جلال یحی زاده نماینده فقید مردم تفت و میبد در دوره های ششم ، هفتم ، هشتم و نهم درمجلس شورای اسلامی بود به نمایش در آمد.
احسان عابدی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این همایش گفت : در شهرستان میبد هنرمندان بسیار خوبی درحوزه های مختلف شعر، تئاتر، ادبیات و هنرهای تجسمی داریم که در سالهای اخیر خوش درخشیدند .
عابدی با بیان اینکه وظیفه دستگاه های فرهنگی این است که با برگزاری این مراسم ها قدردان  بزرگان فرهنگ و هنر باشند افزود : باید با الگوگیری،  از حضور هنرمندان برای نسل جوان که درحوزه فرهنگ و هنر قصد هنرنمایی دارند بهره برد و مسیری را تعیین کرد که هنرمندان متعهد و ارزشی در سطح استان تقویت شوند .
عابدی در ادامه با گرامی داشت یاد و خاطره شهید آوینی گفت : شهید آوینی با ایجاد جریان جدید درحوزه فرهنگ و هنر برآمده از مبانی انقلاب اسلامی و دیدگاه های امام درکنار نظریه پردازی و تولید فکر ، دست به قلم و دوربین برد و در خلق آثار فاخر ، آنچه که که می گفت و می نوشت را ثابت کرد .
وی افزود : شهید آوینی جذب کننده مخاطب به سمت ارزشها و حق تعالی بود و با تلاش در حوزه تجسمی ، عکاسی ، فیلم و ادبایت و شعر مسیرجدیدی را برای جامعه هنری ترسیم کرد.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر حمایت مدیریت شهرستان میبد از حوزه هنر گفت : معتقدیم شهرستان میبد  ظرفیت های هنری بالایی به ویژه در نگارگری سفال دارد و به دنبال برگزار جشنواره معتبربین المللی درحزوه سفال و سرامیک در این شهرستان هستیم .
عابدی گفت : ما درطول سال به رویدادها و جشنواره های مختلف درحوزه هنر هستیم تا با جهت دهی و ایجاد انگیزه ، هنرمندان ما دست به خلق آثار بزنند.
مجید بهارستانی شهردار میبد هم با گرامی داشت یادوخاطره شهید آوینی و مرحوم یحیی زاده گفت : شهرستان میبد به صورت ویژه در چهار هنر صنعت زیلو ،  سفال ، موتابی و چلنگری شهره است و در معماری که گذشته گان ما سیمای شهر را با معماری منحصر به فرد شکل داده اند .
در این همایش از هنرمندان برتر در حوزه شعر ، ادبیات ، تئاتر ، خوشنویسی و هنرهای تجسمی و نقاشی و مستند آقا عکس نگیر تجلیل شد .