آیت‌الله اعرافی:

به هیچ بهانه‌ای نباید از صندوق رأی در انتخابات قهر کرد

آیت‌الله اعرافی در نخستین جلسه شورای اداری سال 1400، با اشاره به انتخابات پیش رو در سال 1400 گفت: جریان انتخابات کلید خورده است و همه دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه باید همکاری داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، امام‌جمعه میبد بابیان اینکه در انتخابات حضور حداکثری نباید کاهش یابد تصریح کرد: به هیچ بهانه‌ای نباید از صندوق رأی قهر کرد و در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری باید بالاترین حضور را رقم بزنیم چراکه هریک درصد حضور بیشتر یعنی ارتقاء جایگاه ایران در سطح منطقه و جهان است.

وی گفت: دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی و روحانیت و نخبگان و مؤسسات و جریانات مردمی از همین امروز باید مردم را برای حضور در انتخابات ترغیب کنند.

آیت‌الله اعرافی اقتدار اقتصادی و ارتقاء جایگاه کشور در این زمینه را از اولویت‌های این شهرستان برشمرد و گفت: رشد اقتصادی و تولید در مفهوم عام، زیرساختی برای همه کشور است چراکه وقتی تولید و اقتصاد فعال و پرقدرت داشته باشیم کشور به سمت پویایی می‌رود.

آیت‌الله اعرافی نگاه اقتصاد مقاومتی و سیاست تکیه‌بر نیروی داخلی بخش خصوصی و باز کردن فضا برای اینکه نسل جوان علمی، مبتکر و خلاق در قلمروهای مختلف را نقش‌آفرین و افزایش ضریب کار و اشتغال دانست و افزود: هرکس به فراخور استعداد و توانایی خود باید تولید کند و کارهای سازنده انجام دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر طرح‌های کلان، صدور مجوزها و زیرساخت‌ها و تسهیل در پرداخت تسهیلات، مشارکت جدی بانک‌ها در اعطای تسهیلات، ارتباط با صنعت و سرمایه‌گذاری و توجه به تولیدات هنری و خرد در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها تکید کرد.

امام‌جمعه میبد خاطرنشان کرد: مردم باید باانگیزه، صنعت، تولید و اشتغال را پیش ببرند و محیط‌زیست هم با فناوری‌های پیش رفته مسائل را مورد رصد قرار دهد و جمع اندیشمند با دانشگاه و صنعت، افق 20 ساله‌ای را ترسیم کنند که در آینده به سمت چه صنعت‌هایی قرار است برویم.

آیت‌الله اعرافی اسناد بالادستی ازجمله بیانیه گام دوم، الگوی ایرانی اسلامی، سند تحول آموزش‌وپرورش و مهندسی فرهنگی را راهنمای تحول در کشور برشمرد و بر تهیه برش‌های منطقه‌ای بر این سندها تأکید کرد.

امام‌جمعه میبد تشکیل هیئت اندیشه‌ورز از دانشگاهیان، صاحبان فکر و صنعت و فرهیختگان درهم افزایی و توسعه را ضروری خواند.

وی فقرزدایی و ارتقا معیشت و رسیدگی به محرومان را از اولویت‌های مسئولین شهرستان عنوان کرد و با اشاره به اقدامات خوب در سال 99 در این راستا گفت: شورای تعاون اجتماعی در این زمینه شکل گرفت و نباید در مشاغل خرد و نیازمندان چیزی کم گذاشت.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بهره‌گیری از فناوری‌های نو، دیجیتال‌سازی، تقویت خدمات الکترونیک و کاهش مراجعات و تسهیل فرایندها در شهرداری‌ها وادارات را مهم دانست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: چیدمان و خدمات شهری و روستایی از سوی شهرداری و دهیاری‌ها باید ارتقا پیدا کند و پروژه‌ها تکمیل و آزادسازی‌ها و روشنایی‌ها، مناسب‌سازی معابر وادارات و مسائل فرهنگی و ورودی و خروجی و باغ‌راه در اولویت آن‌ها باشد.

آیت‌الله اعرافی با تأکید برقرار گرفتن مراکز علمی و آموزشی با محوریت دانشگاه میبد و دانشگاه آزاد و مراکز پژوهشی، مرکز رشد و پژوهشکده هواشناسی در رأس امور گفت: مقوله پژوهش از مباحث بیانیه گام دوم است که باید موردتوجه قرار گیرد.

امام‌جمعه میبد در ادامه به جوان به‌عنوان سرمایه اصلی جامعه پرداخت و گفت: در امر جوان مقوله‌های ورزش، ازدواج، مسکن و اشتغال باید همت بیشتری به خرج دهیم. افزایش ازدواج 23 ونیم بوده است

وی افزود: در کشور ده میلیون جوان در سن ازدواج قرار دارند که تسهیل در ازدواج آن‌ها روی جمعیت هم اثر می‌گذارد.

امام‌جمعه میبد مدیریت مهاجرت و غیربومی‌ها را از دیگر اولویت‌های شهر عنوان کرد و افزود: غیربومی خوب و متناسب باارزش‌های بومی و منطقه‌ای را با آغوش باز می‌پذیریم و باید طرح سابق مدیریت مهاجرت و غیربومی‌ها احیاء شود.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: دربحث آسیب‌های اجتماعی، اداره تبلیغات، ارشاد، روحانیت، بهزیستی، کمیته و سایر بخش‌ها باید کاری کنند که شهرستان میبد از ده، پانزده آسیب اجتماعی منزه باشد تا به چرخه سنگین این آسیب‌ها نیافتیم.

وی بر توجه ویژه به مباحث بافت تاریخی و میراث، منابع طبیعی، کشاورزی دامداری و باغات تأکید کرد و افزود: به‌تناسب نیاز و نگاه به آینده این بخش‌ها را باید دنبال کنیم.

امام‌جمعه میبد نگاه متعادل بر کل شهر بخش و روستاها، برداشتن قدم‌های بلند از سوی دستگاه‌های زیرساختی، پی گیری فرا استانی مسئولین با همراهی نماینده و فرماندار، بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی و مردمی، فعال کردن ظرفیت‌های وقف، کادر سازی درون ادارات را مهم خواند.

آیت‌الله اعرافی دربخشی دیگر از بیانات خود با اشاره به ضعف شهرداری دربحث حریم گفت: طرح‌های شهرداری ازجمله حریم ضعف جدی وجود دارد و در هفته آینده که پایه ده سال آینده ریخته می‌شود باید به این مباحث توجه کرد.

وی مباحث فرهنگی شهر را هم خاطرنشان کرد و گفت: به نیازهای جوان و نشاط و شادابی تأکیددارم و باید به این نیازها پاسخ داده شود.

امام‌جمعه میبد درعین‌حال با تأکید بر صیانت از ارزش‌های اسلامی و انقلابی و جلوگیری از پدیده‌های هنجارشکنی تصریح کرد: زیرساخت‌های فرهنگی مهم است و جبهه کار فرهنگی باید قوی باشد.

آیت‌الله اعرافی جلب اعتماد مردم و حضور مسئولین در جامعه و جماعات را هم مهم خواند.

 مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ابتدای این جلسه هم از فرماندار، نماینده مردم میبد در مجلس شورای اسلامی و همه مسئولین در دستگاه قضا، نهادهای خدماتی، سیاسی، امنیتی، اطلاعاتی، زیرساختی، فرهنگی، علمی، حوزه‌های کشاورزی و بخش‌های گوناگون در شهرها، بخش‌ها و روستاها در مدیریت شهر و پیشبرد امور مردم قدردانی کرد.

امام‌جمعه میبد گفت: علیرغم اینکه سال 99 سال دشواری بود و شهر و استان و کشور و جهان را کرونا گرفت و بلا و سختی‌های زیادی را برای مردم به بار آورد؛ جمعی را به کام مرگ کشاند و خانواده‌های زیادی را عزادار و جمعی را به لحاظ اقتصادی دچار سختی کرد و از سوی دیگر تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی به وجود آمد اما ملت همه این سختی‌ها را تحمل کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تاب‌آوری ملت ایران، مجاهدت و مقاومت سنگین در برابر همه سختی‌ها را از زیبایی سال 99 خواند و گفت: این تاب‌آوری بزرگ، مجاهدت و مقاومت سنگین درخور تقدیر است.

وی تصریح کرد: باز از رهبر معظم که هدایت‌هایشان این مسیر را به‌پیش برد و از گروهای جهادی، مردمی، مؤسسات خیریه و قرارگاه شهید سلیمانی و خیرین که در کمک‌های مؤمنانه، مواسات، پروژه‌های بهداشت و درمان و خدمت‌رسانی به آسیب دیدگان از کرونا و کمک به دستگاه بهداشت و درمان پای‌کار بودند تشکر می‌کنم.

حسین فلاح فرماندارمیبد هم در حاشیه این جلسه سال 99 را سال دشوار ازلحاظ اقتصادی و معیشتی و سلامت دانست و گفت: همه دشواری‌ها با کمک مردم، خیرین، کادر درمان گذشت و درسی به ما داد که بیشتر و بهتر از گذشته در کنار هم باشیم و حس نوع‌دوستی را بیشتر تقویت کنیم.

فرماندارمیبد گفت: خوشبختانه در سال 99 در بخش بهداشت و درمان چند پروژه بسیار خوب را به سرانجام رساندیم که ساختمان شماره یک بااعتباری نزدیک 30 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد، ساختمان پزشکان با حدود شش میلیارد اعتبار و مرکز جامع سلامت ندوشن بااعتبار نزدیک 7 میلیارد تومان در چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهند رسید و به اورژانس و سایر بخش‌ها در بخش بهداشت و درمان توجه شده است.

فلاح افزود: در بخش ورزش هم اقدامات خوبی به کمک اداره کل و همیاری خوبی که نماینده و امام‌جمعه داشتند انجام‌شده است و سه چهار پروژه خود در حال بهره‌برداری است.

وی گفت: در شورای تعاون اجتماعی ازاین‌جهت که کار خوبی در طولانی‌مدت برای کسانی که نیاز به مساعدت و مشاوره دارند انجام‌گرفته است.

فرماندارمیبد خاطرنشان کرد: در سال 1400 هم قطعاً اولویت‌های داریم که با کمک آیت‌الله اعرافی و نماینده محترم ان‌شاءالله این اولویت‌ها مشخص و به ادارات اعلام می‌شود تا در سالی که به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها نام‌گذاری شده است بتوانیم در امر رونق تولید و اقتصاد گام برداریم.

فلاح با اشاره به بحث سرانجام شرکت فولاد میبد هم گفت: فولاد میبد سه هزار سهامدار دارد که با خلعی‌ات آن از گردنه عبور کردیم و یکسری مباحث قانونی است که باید بین ایمیدرو و خصوصی‌سازی به سرانجام برسد که من امیدوارم تا پایان دولت با کمک نماینده، امام‌جمعه و استاندار و دستگاه قضا شاهد اتفاقات خوب در این زمینه باشیم.