ثبت‌نام 4 هزار و 523 متقاضی در فاز 6 طرح نهضت ملی مسکن درمیبد

سید جمال سجادی پور فرماندارمیبد در جلسه شورای مسکن بر تحقق طرح نهضت ملی مسکن دولت در شهرستان میبد تأکید کرد و گفت: همه دستگاه‌های خدمات رسان باید در تحقق این طرح نقش خود را ایفا کنند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، سجادی پور بر در واگذاری اراضی 40 هکتاری شهرک فجر به بنیاد مسکن از سوی اداره راه و شهرسازی استان تأکید کرد و افزود: خدمات زیربنایی ازجمله اجرای شبکه آب و برق به اراضی واگذاری ضروری است.

فرماندارمیبد تصریح کرد: متقاضیانی که تاکنون نسبت به اجرای عملیات احداث ساختمان اقدام نکرده‌اند تا پانزدهم تیرماه فرصت دارند نسبت به آغاز پروژه مسکن خود اقدام کنند.

سجادی پور با اشاره به هزینه‌بر بودن اصلاح زمین در شهرستان میبد گفت: به دلیل جنس خاک و نخاله زیاد، تحکیم بستر زمین‌های واگذاری، هزینه‌های غیرمتعارفی دارد که امیدواریم استانداری این هزینه‌ها را تأمین کند.

موسوی رئیس بنیاد مسکن میبد هم با اشاره به فرایند طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان میبد گفت: در فاز یک تا چهار نهضت ملی مسکن،209 قطعه زمین در شهرستان میبد و 40 قطعه در ندوشن واگذارشده است.

موسوی افزود: در فاز 5 هم پرونده 425 نفر پالایش و به تأیید نهایی شده است و زمین آن‌هم در شهرک شهدا در بخش 400 واحدی تأمین‌شده است که مرحله طراحی، نخاله برداری و اخذ پروانه آن آغازشده است.

وی با اشاره به ثبت‌نام 4 هزار و 523 نفر در فاز 6 طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان میبد هم گفت: تاکنون پرونده هزار 213 نفر تأیید نهایی شده است و پرونده هزار و 606 متقاضی هم در مرحله استعلام و بررسی و تکمیل است.

محمدحسین صباغی رئیس نظام‌مهندسی میبد هم گفت: نظام‌مهندسی هم نقش خود را در طرح نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم ایفاء می‌کند.

صباغی افزود: از آغاز طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان میبد، نظام‌مهندسی ساختمان میبد طراحی نقشه 60 واحدی مهرآباد و 68 واحدی فاز یک 400 واحدی شهرک شهدا را در دست گرفته است.