دانش آموزان آموزشگاه شهیدان نامجو در شهرستان میبد نخستین جشنواره اوریگامی را به کمک سه نفر از معلمان خود فائزه زارعی ، عاطفه قاسمی و اعظم دادور برگزار کردند .
خانم فائزه زارعی یکی از مجریان طرح جشنواره اوریگامی مدرسه ایی گمفت : اوریگامی به مهارت " خلق اشکال مختلف با تا کردن کاغذ گفته می شود.
زارعی با بیان اینکه اوریگامی مهارتی است که امروزه نه تنها در سرگرمی و هنری بلکه درعلم و فناوری و صنایع گوناگون هم کاربرد پیدا کرده است افزود :  ژاپنی ها اوریگامی را دربرنامه درسی قرار دادند تا دانش آموزان هنر و مهارت کار با انگشتان را بیاموزند .
وی افزود : حالا ما با برگزاری جشنواره اوریگامی دست به مهارت و خلاقیت اوریگامی زده اند .
زارعی گفت:  هرچند دست ساخته های دانش آموزان در این جشنواره بعد سرگرمی دارد ؛ اما به دقت و خلاقیت آنها برای کسب مهارت بیشتر و تمرکز بالا کمک می کند.
فائزه زارعی افزود : در این جشنواره که بیش از 200 نفر از دانش آموزان پایه اول تا ششم شرکت داشتند ؛ حدود 700 قطعه اوریگامی خلق کردند . 
وی گفت : ماژولار ، درنا ، فیل ، معماری خانه ،  میز قطب ، میز جنگل ، میز مزرعه و نشانگر کتاب از جمله مجموعه اوریگامی هایی بود که دانش آموزان آن را به نمایش گذاشتند .
زارعی افزود: از مهر ماه تاکنون ما با دانش آموزان کارکردیم و امروز در جشنواره نشان دادند که چقدر در خلق اشکال مختلف حرفه ایی شده اند و حتی روز پدر و روز مادر ، با مهارت اوریگامی ساخته و در این روز به پدر و مادر خود هدیه کردند .
زارعی با بیان اینکه درنای کاغذی از مشهورترین اوریگامی هایی است که بعنوان نماد صلح کودکان در هیروشیما نصب شده است گفت : کاربرد اوریگامی در هنر، صنعت ، علم ، معماری ، کیهان شناسی ،ریاضیات ، پزشکی ، بیولوژیکی و مهندسی نشانگر این است که این هنر به ظاهر ساده می تواند در آینده تحولات عظیمی را در حوزه های مختلف در دنیا رقم بزند .