آیت الله اعرافی



درجلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد که با حضور آیت الله اعرافی برگزار شد ؛ آسیب های اجتماعی از زوایای مختلف در این شهرستان بررسی و بر رفع آن تاکید شد .
آیت الله اعرافی در این جلسه گفت : رشد کاذب و غیر واقعی آسیب های اجتماعی نباید در اذهان عمومی جامعه شکل بگیرد .
امام جمعه میبد افزود : باید آمارآسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اختلافات خانوادگی مطابق با آنچه که واقعیت دارد تحلیل و ابلاغ شود تا در خطبه های نمازجمعه و از طریق رسانه ها منعکس شود تا مردم هم نسبت به آن آگاهی و اطلاع پیدا کنند .
آیت الله اعرافی در ادامه بر پی گیری و اخذ مجوز خانه نخبه گان از سوی فرمانداری تاکید کرد و گفت : جذب نخبه و توسعه و دانش بنیان از ضروریات است و دانشگاه به طور خاص باید ظرف دو ماه آینده با کمک صنایع دانش بنیان نقشه راه جذب نخبه گان را ترسیم کند .   
امام جمعه میبد بر احیاء کمیته صیانت از خانواده در شهرستان میبد تاکید کرد و گفت : با تغییر ترکیب جمعیتی که در شهرستان میبد ایجاد شده است آسیب های اجتماعی هم رو به رشد است و باید برای صیانت از خانواده این طرح به کمک رفع این آسیب ها بیاید .
آیت الله اعرافی در ابتدای این جلسه هم پیشاپیش آغاز ماه مبارک رمضان و سال نو را تبریک گفت و افزود : در این ایام باید با اجرای برنامه های خوب و ارائه خدمات به مسافرین نوروزی ، جنبه های فرهنگی ، اخلاقی ، معنوی و حجاب و عفاف کاملا رعایت و حرمت ماه مبارک رمضان هم حفظ شود .
میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد هم با اشاره به آغاز کار مجلس جدید ظرف دو ماه آینده گفت : می توان پیشنهادات در این زمینه را در قالب طرح به مجلس جدید ارائه کرد .
در این جلسه حجت الاسلام آقایی و سید محسن فلاح رئیس اداره بهزیستی هم گزارشی از آسیب های اجتماعی درسطح شهرستان ارائه کردند .